I když bývá často označován za plánovací diář nebo správce kontaktů, je ACT! 2000 také jedním z představitelů produktů pro CRM (Customer Relationship Management) – řízení vztahu se zákazníky. V případě, že jej budete plně využívat, můžete zefektivnit práci s vašimi starými i potencionálními zákazníky až na hranici dokonalosti.
Instalace
Instalace je jednoduchá, bezproblémová a trvá přibližně patnáct minut. V jejím průběhu si aplikace vyžádá pouze zadání několika základních údajů, jako např. jaký systém elektronické pošty v současné době využívá, zda se mají importovat kontakty z jiných aplikací atp. Pro provoz jednouživatelské verze je doporučen počítač s procesorem Pentium na frekvenci minimálně 133 MHz, alespoň 32 MB RAM a 50 MB volného místa na pevném disku. ACT! 2000 je určen pro platformu operačního systému Windows 95/98 a Windows NT/2000.
Jak to funguje
Základním stavebním kamenem celé aplikace jsou kontakty, od kterých se odvíjí vše další – od plánování, přes sledování provedených akcí, až po vyhodnocování. ACT! 2000 nabízí široké spektrum plánování dle jednotlivých typů akcí, přičemž v jednotlivé akce mohou mít nastavenu řadu užitečných parametrů – což lze využít právě pro jejich sledování a vyhodnocování podle zvolených kritérií. Program nabízí řadu předdefinovaných výstupů, jako např. kompletní obchodní informace včetně historie ke zvolenému kontaktu, seznamy úkolů, informace o obchodních případech dle jednotlivých obchodníků a mnoho dalších. Tyto výstupy lze nadále libovolně upravovat dle vlastních potřeb, přičemž jako výstupní médium pro jednotlivé sestavy může sloužit buď obrazovka, tiskárna, e-mail, soubor ACT! Report, nebo textový soubor.
Celé prostředí je plně konfigurovatelné a přizpůsobitelné prakticky jakýmkoliv požadavkům koncového uživatele. Aplikace samozřejmě obsahuje předdefinované šablony a přibližně 70 nejčastěji užívaných položek. To umožňuje zejména novým uživatelům začít využívat aplikaci ihned a úpravy dle konkrétních podmínek a požadavků provést později, po bližším seznámení s programem a jeho uživatelským prostředím.
Aplikaci je možné využívat v jednouživatelském režimu, ale nejlepší výsledky můžete očekávat při použití v rámci celé pracovní skupiny – např. obchodního či reklamačního oddělení. Pokud uživatelé nebudou do databáze zakládat přesná a pravdivá data o všech provedených schůzkách, jednáních a obchodních případech, budou samozřejmě zkreslené i výstupní informace. Využívání tohoto typu programu totiž vyžaduje od uživatelů poměrně vysokou přesnost při zadávání dat a značnou kázeň.
Konkurence?
Konkurence této aplikace se pohybuje ve dvou rovinách, ACT! 2000 je jak plánovací diář a správce kontaktů, tak i nástroj pro řízení vztahů se zákazníky a proto se skupiny těchto produktů prolínají. V první z těchto oblastí to mohou být např. produkty Lotus Organizer 6.0, nebo Microsoft Outlook 2002. Zástupcem produktů pro CRM v této kategorii je např. GoldMine 5.0.
Závěr
Pro použití v malé firmě se může zdát ACT! 2000 příliš drahý, cena jednouživatelské verze se pohybuje lehce pod 8000 korun včetně DPH a verze pro pět uživatelů přijde přibližně na 23000 korun včetně DPH. Zkušenosti z praxe však ukazují, že návratnost takové investice je poměrně rychlá – v přímé závislosti na úrovni využívání aplikace a kvalitě zadávaných dat.