Středa 6. července 2022, Den upálení mistra Jana Husa
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 6. července 2022 Den upálení mistra Jana Husa

Za neúspěchy hollywoodských hitů prý mohou SMS a internet!

Hollywoodským studiím se letošní léto nevyvedlo podle jejich představ. Filmový průmysl z toho obviňuje moderní komunikační prostředky, jejichž prostřednictvím zklamaní návštěvníci šíří své názory do světa - především SMS zprávy a internetové messengery.

Letošní léto si filmový průmysl za rámeček nedá. Tituly, které se měly stát kasovními trháky, buď neuspěly podle představ producentů, nebo zcela propadly. Příčinou neúspěchu letních megapropadáků Hulk nebo Gigli však nebyl špatný scénář, mizerné herecké výkony, ba ani naprostý nedostatek originality. Alespoň ne podle filmových studií.

My ne, to oni!

Podle Hollywoodu na tom kupodivu nenese hlavní vinu ani stahování kinoripů z internetu. Za strádání odvětví jsou zodpovědné moderní komunikační technologie, jejímž prostřednictvím se informace typu "nechoď na to, ztráta peněz" šíří mezi lidmi rychlostí světla. Ano, studia svou neschopnost skrývají za "záškodnické" SMS a pomluvy na internetu.

Problémem jsou především mladiství, kteří píší svým kamarádům často přímo ze sálu, když film ještě běží. Úspěšně tak nabourávají účinky pečlivě aranžovaných reklamních trailerů, jejichž poutavý střih by během premiérového víkendu přitáhl diváky i na sebevětší nesmysl.

Hollywoodské fígle

"Za starých časů jsme říkávali, že si 'kupujeme sledovanost'", sdělil listu Los Angeles Times Rick Sands, jeden z představitelů filmové společnosti Miramax. "Mohli jste vykoupit sály na část víkendových představení. Film měl navenek vysokou návštěvnost a trvalo déle, než se názory diváků rozšířily mezi veřejností."

S takovou strategií by už studia v dnešní době neuspěla. Technologie mobilních komunikačních prostředků drasticky zkrátila dobu, kterou návštěvník kina potřeboval k tomu, aby se o svůj zážitek podělil s ostatními a upozornil je, že ten trhák s ohromnou reklamní kampaní nestojí ani za zlámanou grešli.

Diváci prchají

Britský The Independent srovnává současný trend se situací před pěti lety. Tehdy, jak píše, byly letní hity nepochybně stejně špatné jako dnes a návštěvnost po prvním týdnu promítání klesla o 40 procent. Letos je to již 51 procent! Producenti zcela jistě nečekali, že si stejně povede i třetí díl Terminátora. Vzpoura strojů během týdne ztratila 56 procent diváků.

U některých titulů se zájem vytrácí již po úvodních představeních v pátek večer a při hlavních sobotních projekcích je v sálech jen slabý odvar návštěvníků. Následkem toho mizí neúspěšné filmy z kina dříve, než se dostane na všechny, kteří by je chtěli shlédnout.

Vox populi

Na diskusních fórech se v reakci na toto téma objevil názor, že Hollywood napadá svobodu slova a lidé mají právo říci ostatním, ať zbytečně nevyhazují peníze. Oba jmenované tituly jsou prý stupidní a nestojí za nic. Jiný čtenář navrhuje, ať se filmová studia soustředí na produkci kvalitních titulů. Pak by diváci používali moderní komunikační nástroje k šíření pochvalných recenzí.

Další pisatel se žertem táže, kdy asi MPAA (Americká filmová asociace) zakáže mobilní telefony, ICQ a podobné messengery? Človíček s nickem MadMax pak uzavírá debatu s tím, že Hollywood je jen banda idiotů.

  • Nejčtenější

Česká houfnice Morana se zařadila mezi hvězdy veletrhu obrany

Advertorial Eurosatory je nejvýznamnější evropský veletrh obranné a bezpečnostní techniky. Letos se kvůli covidu konal po čtyřleté...

Stop pro letoun F-35? Švýcaři prověřují podezřelé nesrovnalosti v tendru

Úspěšné tažení letounů F-35 Evropou v roce 2021 pokračovalo ve Finsku a Švýcarsku. V alpské zemi se však nad nákupem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Váháte s upgradem na Windows 11? Tyto informace byste měli vědět

Nejnovější verzi operačního systému Windows 11 přijímají uživatelé po celém světě. Přestože nikdo není nucen na novou...

Gripen versus F-35. Ve finále výběru neuškodí zvážit všechna pro a proti

Výběr budoucích stíhacích letounů pro české letectvo jde do finále a zdá se, že i jako v některých jiných evropských...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za bouřky jděte dovnitř, před bleskem ochrání také les. Hlavně si nelehejte

Premium Letní bouřka umí rozehrát fascinující show. Blesky srší k zemi, rozsvěcují oblohu. Hlavně si dejte pozor, abyste byli...

Cesta do Chorvatska 2022: Jak projet rozkopané Slovinsko a tankovat v Maďarsku

Premium Dobrá zpráva pro dovolenkáře mířící autem na Jadran. Cesta byla letos hladká, na nejrychlejší trase přes Vídeň, Graz...

Zbraně, které zaskočily Putina: „Muskovo“ bombardování

Premium Už druhý den po nočním překročení hranic měli triumfálně projíždět centrem Kyjeva, po čtyřech měsících místo toho vězí...

Jet sto třicet, nebo zpomalit? Na dálnici můžete uspořit litry paliva

Premium Ceny paliv opět atakují rekordy. Také si všímáte, o kolik víc řidičů jezdí poslední měsíce „na spotřebu“? Vyzkoušeli...

  • Další z rubriky

Sociální síť složila gigantické digitální umění. Nechybí v něm ani Krteček

Projekt digitálního kolektivního umění na sociální síti Reddit se po pěti letech vrátil. I tentokrát slavil úspěch,...

Nová komunitní online mapa má pomoct ukrajinským uprchlíkům u nás

Komunita vývojářů Česko.Digital a startup Mapotic vyvinuli společně komunitní mapu pro ukrajinské uprchlíky Umapa....

Digitální stopu děláme i nevědomky. Marketingové agentury ji poté využívají

Premium Každá fotka či příspěvek, který nahrajeme na sociální sítě, ale i webová stránka, kterou navštívíme, či e-mail, který...

Google není povinný. Prozkoumejte konkurenční internetové vyhledávače

Nejpopulárnějším internetovým vyhledávačem světa je Google. Ale je vhodný skutečně pro všechny a všechno, co s jeho...

Léto venku s eMiminem: Na co se těšit v 1. soutěžním týdnu?
Léto venku s eMiminem: Na co se těšit v 1. soutěžním týdnu?

Léto venku s eMiminem je tady! Každý týden budeme soutěžit o fantastické ceny v celkové hodnotě 298.000 Kč. Sdílejte své letní zážitky, hodnoťte...

Ne, ne, já nemusím, já už ho vidím. Holčička z reklamy na Kofolu se vrací

Malá holčička z vánoční „prasátkové“ reklamy na Kofolu, ve které zazněly hlášky „a bude mít ty velký zahnutý zuby...

Pavla Tomicová výrazně zhubla a s kolegy oslavila šedesátiny

Pavla Tomicová měla s Dášou Zázvůrkovou v květnu nehodu, když do kolegyniny Vespy před Národním divadlem nabouralo...

Herec a režisér Vojtěch Kotek se oženil. S partnerkou chodili více než rok

Herec Vojtěch Kotek (34) se ve čtvrtek oženil. Podle webu Expres.cz si vzal přítelkyni Radanu, se kterou chodí více než...

Móda z Varů: Luxus i lacinost. Sexy Ramba a Plodková. Třeštíková přestřelila

Na červeném koberci zazářily v den slavnostního zahájení 56. ročníku karlovarského filmového festivalu v luxusních...

Ruská ekonomika se hroutí, už není pochyb, ukazují nová statistická data

Ekonomika v Rusku se postupně hroutí, píše americký týdeník Newsweek. Průmyslová výroba se propadla hned v několika...