Konec mýtů? Lidé ze společnosti Veletrhy Brno a.s., která Invex 2003 pořádá, se rozhodli, že zboří několik mýtů, které se podle nich v souvislosti s Invexem v poslední době objevily. Čtyřstránkový leták s názvem „Mýty a skutečnost o veletrhu Invex“ mimo jiné vysvětluje, že významné firmy si vždy nějakou cestu na veletrh najdou, že se jim při správné strategii účast vyplatí. Hovoří se v něm také o tom, že představení novinek není cílem této akce, ale že má spíše přinést přehled o událostech za uplynulý rok. Pořádající společnost zde také vysvětluje, proč nastal částečný odklon od poměrně úzce zaměřené výstavy. Nechce prý totiž dopadnout jako významná výstava Comdex, která se dostala do finančních potíží a vystavovatelé své prezentace poté přesunuly na mnohem volnější veletrh spotřební elektroniky CES.
Tři veletrhy v jednom Zaměření veletrhu Invex je tedy rozšířeno o oblast spotřební elektroniky, která se již nekrčí kdesi v koutě. Svědčí o tom jednak prostor, který zabírají stánky vystavovatelů s tímto zaměřením, a také doprovodný program, který se této oblasti týká. Nové rozdělení na Invex Classic, který je nejvíce spjat s původním duchem výstavy, Invex Home mířící do spotřební oblasti a Invex Business pro setkání partnerů dává tušit, že možná jednou „Home“ převezme žezlo a možná se od ostatních oddělí. Nové směry však přinášejí i nové problémy, ale ty se snad časem vyřeší. Jedním z nich byl i pokus o umístění všeho, co se týkalo multimediální zábavy, do jednoho pavilonu. Že si pak návštěvník přes několik překřikujících se produkcí příliš neužil poslechu domácího kina, je nasnadě.
Tchaiwan bere Invex útokem Stále více se na veletrhu začínají prosazovat firmy z Dálného východu a především pak z Tchaiwanu, kterým se letos podařilo obsadit část pavilonu B, který byl určen hardwaru. Navíc byla uspořádána tisková konference tchaiwanských firem, kde bylo jasně dáno najevo, že se i nadále má s firmami z této oblasti počítat. Podle dostupných čísel již nyní tvoří Tchaiwanci třetí největší skupinu vystavovatelů - hned po Slovensku. Že právě firmy z těchto oblastí jsou tím pravým kořením pro produktovou část Invexu, není asi třeba asi dodávat. A o tom, že se jim účast na veletrhu vyplatí, svědčí například i množství českých distributorů, kteří nyní nabízejí produkty i relativně malých tchaiwanských firem. To je například důvod, proč se na stáncích mnohých z nich objevilo množství digitálních fotoaparátů či hudebních přehrávačů nepříliš známých značek.
Tak zase příští rok? Zdá se, že i další ročník veletrhu Invex si najde své místo na slunci. Patrně bude ještě více připomínat „pouťovou atrakci“, ale i tak se dá očekávat, že velké firmy na tuto akci nezanevřou. Ty menší budou asi ještě více zvažovat, zda se mají účastnit. Přesto se i v roce 2004 zase všichni sejdou v Brně, minimálně proto, aby si mohli znovu podat ruce. O dalším vývoji pak hodně napoví i letošní počet návštěvníků, kterých má podle předpokladů pořadatelů dorazit asi 150 000.