Pavel Turek

Pavel Turek - Pavel Turek v komentátorské kabině. | foto: Jiří Křenek

Zákaz tankování může formuli 1 zdramatizovat, říká Pavel Turek

  • 13
Mezí obchodním jednáním a přípravou televizního zpravodajství si odskočil do IDNES.cz, kde odpovídal na dotazy čtenářů. Pavel Turek toho ví o formuli 1 opravdu hodně a nebál se prozradit ani pikantérie, jak hodně pije Kimi Räikkönen, nebo o kolik svalové hmoty přišel za poslední rok David Coulthard.

Pavel Turek se při odchodu omluvil, že nestihl odpovědět na všechny dotazy. Bylo jich opravdu hodně. Ale na některé z nich, jako "Co říkáte na to, že mafiánský strýc Ron Dennis sprostě ukradl náčrty monopostu Ferrari," ani odpovídat nebylo třeba. Turek na nenávistné věty jen nevěřícně zíral.

Ale většina čtenářů ho donutila k zamyšlení a následné zajímavé odpovědi. Poměrně časté byla dotazy ne přímo závodní.

Odpovědi Pavla Turka najdete zde

"Räikkönen se s Ferrari úplně nesžil. Finská a italská mentalita jsou dosti odlišné. Co se týče alkoholu, tak Räikkönen nijak nevybočuje z finského průměru, nekonzumuje ho více než jeho krajané," vysvětlil fanynce Räikkönena Pavle, proč je bývalý pilot Ferrari tak často zachycen bulvárními fotografy s lahví v ruce.

Dalo by se čekat, že po odchodu ze závodního kokpitu minulý rok a ukončení tvrdého tréninku David Coulthard půjde s hmotností rapidně nahoru. Ale opak je pravdou. Aby piloti formule 1 zvládali extrémní síly působící na ně v kokpitu při brzdění a vysokých rychlostech, musí mít vypracované svaly. A o ty právě Coulthard za poslední rok přišel. "Jsou to čtyři kila svalů. Místo košil velikosti 44 si nyní kupuje 41," prozradil Turek.

Více ho ale bavily dotazy sportovního charakteru. Nad zákazem tankování, které často způsobí v boxech pěkný zmatek, většina kroutí nevěřícně hlavou. Formule 1 prý přijde o poslední zbytky dramatičnosti. Turek je ale jiného názoru.

"Auta budou mít jiný vzhled, protože budou mít v útrobách nádrž, která pojme 200 až 210 litrů paliva. K závodům se bude přistupovat zcela jiným způsobem z hlediska strategií, vzroste důležitost využití pneumatik.  Důležitá bude spotřeba motorů a schopnost jezdce v určitých fázích závodů jezdit s "lehkou nohou" a šetřit palivo. V současnosti byly závodní strategie již naučené a okoukané, takže díky této změně by se situace mohla zdramatizovat," říká Turek.

Před sezonou 2010 favorizuje bývalý manažer McLarenu čtyři týmy. Podle něj zůstanou na špici Red Bull a Brawn, ale na jejich úroveň se dotáhnou Ferrari a McLaren. Italské stáji může prý hodně pomoci, že letos zastavila vývoj monopostu už před Velkou cenou Maďarska a soustředila se na model příštího roku.

Pavel Turek velmi lituje, že nevyšel návrat Michaela Schumachera. Popularita formule 1 by podle něj stoupla nebývalou měrou. "Někteří lidé si vstupenky na Velkou cenu Evropy ve Valencii kupovali jen kvůli němu. Návrat Michaela by mohl být v F1 událostí příštího roku."

Naopak další výstupy v Grand prix jeho bratra Ralfa jsou velmi nepravděpodobné. Němec nedávno zmínil, že by se rád do šampionátu vrátil, ale podle Turka na to už prostě nemá. "Pravděpodobnost návratu Ralfa Schumachera je stejná, jako že budu ve formuli 1 závodit já. Měl problémy se prosadit i v DTM."


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž