Diskuze

Michelin nebude měnit pneumatiky

Společnost Michelin není spokojena s tahanicemi kolem jejích výrobků pro formuli jedna. Firma dokonce vyzvala Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), aby v příštím závodu šampionátu F1 v Monze diskvalifikovala všechny vozy, které obouvají její gumy. FIA momentálně řeší, zda jsou pneumatiky Michelin regulérní. Podle některých expertů jsou totiž širší.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Shit

2. 9. 2003 17:28
,.
Jaky pneu obouva Ferrari?
0 0
možnosti

Sršeň

3. 9. 2003 8:31
Barum
0 0
možnosti

PetrM

2. 9. 2003 16:38
FIA Sportovní nařízení, článek 77
Stávající pravidla jsou jasná. Nebudu to tady rozepisovat, raději si přečtěte článek na konkurenčním serveru http://www.formule-1.cz/r-art.asp?id=7073" target="_blank" rel="nofollow">http://www.formule-1.cz/r-art.asp?id=7073
Zkrátka rozměry (a ostatní vlastnosti)pneumatiky jsou dány v momentě, když je nová. Pokud to někdo shledal Micheliny jako nefér pneu, i když těmto pravidlům a výkladu plně vyhovují - budiž, ať změní pravidla k obrazu svému, aby to bylo fér k těm, kteří toho pravidla prostě nevyužili... ale taková velká velká změna nemůže být udělána mezi dvěma závody, ale např. před novou sezónou.
0 0
možnosti

Dave

2. 9. 2003 15:36
Cela pravda
V tom clanku neni cela pravda. Do ted se merila sire gum pred zavodem. A tu Michelin splnuje presne na mm. Ale Michelin vyuzil toho, ze po zavode uz mereni neprobihaji a vyrobil pneumatiku, ktera se po nekolika kolech "roztece" a ma vetsi stycnou plochu s vozovkou v zatackach. Predstavte si ten profil gumy jako jakousi "kapku". A to se to pak jezdi. Je zcela jiste, ze tim ziskal prevahu nad Bridgestone, ktery porad zkoumal, proc je Michelin rychlejsi a ted na to prisel. FIA to po poledni VC premerila i po zavode a zjistila, ze vetsina vozu s Michelin by neprosla. A tak rekla, ze od priste bude gumy merit logicky i po zavode. Me to prijde fer. Michelin ted samozrejme tvrdi, ze uz nestihne nove gumy vyrobit, ale to je nesmysl. Samozrejme stihne, ale nebudou tak rychle, jako ty soucasne a tak bude nyni FIU vydirat vyroky typu "Tak diskavlifikujte 10 vozu ...". FIA to ted rozhodne nema jednoduche!!!, ale myslim, ze gumy by mely splnovat predpisy i po zavode. V soucasne dobe by bylo mozne udelat i gumu, ktera bude mit predepsane 4 drazky, ale ty se po odjeti par kol uplne sjedou a pak se bude jezdit po slickach.
0 0
možnosti

petrh

2. 9. 2003 15:54
Re:
Reseni jsou dve, bud Michelin pneumatiky upravi nebo Bridgestone udela stejny figl.
0 0
možnosti

Tlustá kráva

2. 9. 2003 15:06
Cha
Chacha, dalsi pokus Ferrari, jak se vymluvit ze sve vlastni neschopnosti.
0 0
možnosti

Mačka

3. 9. 2003 11:54
Re:
spíš Bridgestonu
0 0
možnosti

zubní pasta

2. 9. 2003 14:30
podivné
Tedy to jsou věci. Člověk by řekl, že existují přesné rozměry a parametry pneumatik, které se dají ve formuli 1 používat a tyto se pak měří při každé velké ceně v průběhu všech kvalifikací a závodu. Jistě to tak i je, ale buď je to celé nějaká kachna a nebo hon na firmu Michelin. Čert aby se v tom vyznal.
0 0
možnosti

Joe

2. 9. 2003 13:45
Pneumatiky
Já tedy tomu moc nerozumím, ale když jsou pneumatiky širší mají větší kontaktní plochu a tedy auta s těmito pneumatikami by měly být pomalejší, když mají větší třecí plochu.
0 0
možnosti

smejki

2. 9. 2003 14:14
Re:
Jeee, ale tady vubec nejde o valivy odpor. Tady de o stycnou plochu pri prujezdu zatackou. Proc asi se na sportaky davaj siroky kola? Aby byly pomalejsi? To asi ne. Cim vetsi plocha, tim vetsi mozna rychlost prujezdu. Jak proste :-)
0 0
možnosti