Lacko, Saleen S7R, K + K Motorsport

Lacko, Saleen S7R, K + K Motorsport - Adam Lacko s vozem Saleen S7R českého týmu K + K Motorsport | foto: Petr Gabriel, iDNES.cz

Gétéčka v Budapešti - změna v českém týmu. Mexičan na vodě nezávodí

  • 0
Po více jak měsíční přestávce, se o nastávajícím víkendu znovu sejdou jezdci světového mistrovství gétéček. K dalšímu závodu míří do Maďarska. Chybět nebude ani český tým K+K Motorsport. Jejich vůz Saleen S7R se dokonce stal hlavním motivem oficiálních plakátů, které diváky zvou k návštěvě závodu.

Budapešt místo Bukurešti
Světové mistrovství gétéček je již v plném proudu a závod v Budapešti otevírá jeho druhou polovinu. Závod v Maďarsku se stal náhradou za odvolaný podnik na městském okruhu v Bukurešti. Ten musel být zrušen, když nedošlo k dohodě mezi tamními pořadateli a samosprávou rumunského hlavního města.

Pořadatelé šampionátu proto jako náhradní řešení zvolili maďarský okruh, který šampionát FIA GT hostil již v letech 1998 – 2001. Svůj poslední závod zde pak gétéčka absolvovala v roce 2006 a jeho vítězem se stal Jarek Janiš, společně se Saschou Bertem a Andreou Monterminim, s vozem Saleen S7R německého týmu Zakspeed.

Český tým chce na stupně vítězů
Janiš sice tentokrát v Budapešti startovat nebude, ale na jeho úspěch by velmi rád navázal jiný český jezdec s vozem Saleen S7R - Adam Lacko. Ten do Maďarska přicestoval jako člen českého týmu K+K Motorsport, který se po absenci ve Spa znovu vrací na závodní okruhy. A s ambicí dobýt stupně vítězů.

"Věříme, že tým je po desetitýdenní závodní pauze opět připraven umístit se na stupních vítězů. Neúčastnili jsme se čtyřiadvacetihodinového závodu ve Spa, protože jsme se chtěli soustředit a důkladně připravit techniku na podniky, které budou bodově stejně ohodnocené, ale budeme mít větší šanci na lepší výsledek," vysvětlil šéf týmu Karel Kubů. "Přestávku jsme využili ke kompletní přestavbě obou vozů kromě motoru. Budeme tak mít k dispozici takříkajíc dva nové závodní speciály Saleen S7," dodal.

Změna v sestavě
Kromě Lacka v týmu nechybí ani zkušená jezdecká dvojice Karl Wendlinger a Ryan Sharp. Jedinou změnou v jezdecké sestavě je příchod švédského jezdce Maxe Nilssona, který v kokpitu druhého závodního vozu nahradil Lackova spolujezdce, Mexičana Maria Domingeuze.

"Při rozhovoru, jenž jsme s Mariem vedli po závodě v Oscherslebenu, který poznamenal déšť, jsme zjistili, že je z amerických okruhů zvyklý jezdit pouze na suchých tratích. Vzhledem k tomu, že v Budapešti má podle předběžné předpovědi celý víkend pršet, jsme se rozhodli učinit tuto změnu. Naším cílem je bodovat, tak jsme zvědavi, jak se Max osvědčí," zdůvodnil změnu Kubů.

Novinky na startovním roštu
Na startovním roštu závodu se představí celkem 24 posádek. Překvapením je opětovné nasazení třetího vozu Maserati MC16 z týmu Vitaphone. Německý tým ho použil při 24hodinovém závodě ve Spa a nyní nečekaně oznámil jeho start i v Budapešti.

V Maďarsku se znovu po delší době představí také tým ARC Bratislava slovenského jezdce Miro Konopky. Pro závod připravil svůj vůz Saleen S7, se kterým často bojuje i na českých okruzích. Jeho spolujezdcem bude další zkušený slovenský okruhový jezdec Andrej Studenič.

Ačkoli ve formuli 1 je okruh Hungaroring pověstný tím, že se zde téměř nedá předjíždět, jak se ukázalo v předchozích ročnících, pro gétéčka to rozhodně neplatí. Diváci se tak mohou těšit na další atraktivní závod. Jeho start je plánován v neděli na 13.15 hod. a jeho přímý přenos nabídne českým fanouškům i televizní stanice Sport 5.

FIA GT po 4. závodech

jezdci GT1
1. Anthony Kumpen (Bel.) a Mike Hezemans (Niz.) 33 bodů
2. Michael Bartels (Něm.) a Andrea Bertolini (It.) 32
3. Bert Longin (Bel.) a James Ruffier (Fr.) 17
4. Miguel Ramos (Por.) a Alex Müller (Něm.) 16
5. Xavier Maassen (Niz.) 15
6. Jos Menten (Niz.) 12
7. Stephane Lemeret (Bel.) 12
8. Guillaume Moreau (Fr.) 11
9. Karl Wendlinger (Rak.), Ryan Sharp (Brit.) a Kurt Mollekens (Bel.) 10
10. Vincent Vosse (Bel.), Alessandro Pier Guidi (Ital.) a Carl Rosenblad (Švéd.) 8
…12. Adam Lacko (ČR) 5

jezdci GT2
1. Gianmaria Bruni (It.) a Toni Vilander (Fin.) – 28 bodů
2. Emmanuel Collard (Fr.) a Richard Westbrook (Brit.) 24
3. Luis Perez Companc (Arg.) 18
4. Martin Ragginger (Rak.) a Luigi Lucchini (It.) 18
5. Rob Bell (Brit.) a Andrew Kirkaldy (Brit.) 18
6. Marco Holzer (Něm.) 16
7. Niki Cadei (It.), Chris Niarchos (Kan.), Alvaro Barba Lopez (Šp.) a Tim Mullen (Brit.), 12
8. Darryl O´Young (Hong Kong) 12
9. Jaime Melo (Braz.) 10
10. Stefan Mücke (Něm.) a Frédéric Makowiecki (Fr.) 10


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž