- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Třeba i Mark Cavendish si loni na závodech Kolem Irska dal slaninu, fazole."
Fazole zřejmě vysvětlují to šílené zrychlení ve sprintu.
Pěkný článek. Škoda, že v něm chybělo pojednání o tom, kdy je čas na doping, zda se to řeší v rámci osobního volna, či ráno po snídani v rámci předsportovní přípravy, nebo večer po 1. večeři, ještě než tělo začne regenerovat. Také jaké mají jednotlivé stáje na to triky a tipy. Zda týmové doprovodné vozy vozí potřebnou medicínu v průběhu etapy, či zda je uskladněna v kamionech v cíly etapy, nebo si každý závodník vozí s sebou injekční stříkačku v ledvince?
Taky by nebylo nezajímavé rozebrat jak se liší strategie jednotlivých týmů, zda někdo preferuje poctivou celoroční medikamentózní podporu těla, či to špičkoví jezdci perou do sebe v krátké pár denní periodě před závodem a tak. Zkrátka takové poodhalení zákulisních praktik sportovní přípravy a jejího metodického vedení. Osobně si myslím, že větší impakt na výsledek etapy, než způsob projetí zatáčky, má precizně vyvážený mix vitaminů podaných intravenózně.
Jinak pěkný článek.
Prima článek. Docela by mě zajímalo, jakým stylem se vlastně počítá jaké kdo zaujímá místo po etapách...
Jestli myslite celkove poradi, tak to se pocita jako soucet vsech casu v cili etap. Kdo jej ma nejnizsi jede ve zlutem. Do toho se zapocitava casova bonifikace za vitezstvi v etapach (tusim, ze se bonifikuji prvni 3 mista), za vrcharske a sprinterske premie. Jde ale o sekundy, zadne minuty, takze to necini zadne velike rozdily. Casova bonifikace je zde hlavne pro pripad hromadnych dojezdu do cile etap, protoze v tomto pripade se vsem zavodnikum prideluje stejny cas a vitez musi byt nejak zvyhodnen (oblece zluty trikot po prologu napriklad).
Ve vysledku prvni zavodnik na etapovem zavodu nemusi vyhrat ani jednu etapu, ale muze byt prvni v celkovem poradi, prestoze vyhrava porad nekdo jiny.
V pripade Tour, Gira a Vuelty se rozhoduje vzdy v horach, kde se daji najet "bez problemu" i minuty. Takze zavodnici typu Cavendishe (ted ma 4 vitezstvi v "rovinatych" etapach s hromadnym dojezdem) nema sanci na dobre umisteni v celkovem poradi - je to spurter, ale v horach ztraci minuty.