Diskuze

Život cyklistů na Tour: sprchy v autobuse a spánek do deseti

Tři a půl tisíce kilometrů na cestě z Monaka do Paříže, přes Alpy i Pyreneje. Jedenadvacet etap za 23 dní. Cyklistická Tour de France, to je pořádný záběr. Aby ji závodníci zvládli, mají kolem sebe obrovské týmy. Ale pomáhají jim třeba i detaily jako sprchy v týmových autobusech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

thomas.thomas

16. 7. 2009 22:17
beaituful day

kdo mohl tak zprasit tu pisnicku od U2...?!

0 0
možnosti

Depresivní Robot Marvin

16. 7. 2009 14:00
Zrychlení vysvětleno

"Třeba i Mark Cavendish si loni na závodech Kolem Irska dal slaninu, fazole."

Fazole zřejmě vysvětlují to šílené zrychlení ve sprintu.

0 0
možnosti

negociátor

16. 7. 2009 12:29
Medicína

Pěkný článek. Škoda, že v něm chybělo pojednání o tom, kdy je čas na doping, zda se to řeší v rámci osobního volna, či ráno po snídani v rámci předsportovní přípravy, nebo večer po 1. večeři, ještě než tělo začne regenerovat. Také jaké mají jednotlivé stáje na to triky a tipy. Zda týmové doprovodné vozy vozí potřebnou medicínu v průběhu etapy, či zda je uskladněna v kamionech v cíly etapy, nebo si každý závodník vozí s sebou injekční stříkačku v ledvince?

Taky by nebylo nezajímavé rozebrat jak se liší strategie jednotlivých týmů, zda někdo preferuje poctivou celoroční medikamentózní podporu těla, či to špičkoví jezdci perou do sebe v krátké pár denní periodě před závodem a tak. Zkrátka takové poodhalení zákulisních praktik sportovní přípravy a jejího metodického vedení. Osobně si myslím, že větší impakt na výsledek etapy, než způsob projetí zatáčky, má precizně vyvážený mix vitaminů podaných intravenózně.

Jinak pěkný článek.

0 0
možnosti

rk39

16. 7. 2009 11:21
Pořadí v závodu.

Prima článek. Docela by mě zajímalo, jakým stylem se vlastně počítá jaké kdo zaujímá místo po etapách... :-)

0 0
možnosti

Cartman81

16. 7. 2009 13:01
Re: Pořadí v závodu.

Jestli myslite celkove poradi, tak to se pocita jako soucet vsech casu v cili etap. Kdo jej ma nejnizsi jede ve zlutem. Do toho se zapocitava casova bonifikace za vitezstvi v etapach (tusim, ze se bonifikuji prvni 3 mista), za vrcharske a sprinterske premie. Jde ale o sekundy, zadne minuty, takze to necini zadne velike rozdily. Casova bonifikace je zde hlavne pro pripad hromadnych dojezdu do cile etap, protoze v tomto pripade se vsem zavodnikum prideluje stejny cas a vitez musi byt nejak zvyhodnen (oblece zluty trikot po prologu napriklad).

Ve vysledku prvni zavodnik na etapovem zavodu nemusi vyhrat ani jednu etapu, ale muze byt prvni v celkovem poradi, prestoze vyhrava porad nekdo jiny.

V pripade Tour, Gira a Vuelty se rozhoduje vzdy v horach, kde se daji najet "bez problemu" i minuty. Takze zavodnici typu Cavendishe (ted ma 4 vitezstvi v "rovinatych" etapach s hromadnym dojezdem) nema sanci na dobre umisteni v celkovem poradi -  je to spurter, ale v horach ztraci minuty.

0 0
možnosti

vagin

16. 7. 2009 11:12
A zase jsem nedozvěděl,

proč si ty "cyglisti" holej hnáty.

0 0
možnosti