Diskuze

Praha zveřejnila nový územní plán, připomínkovat jej lze od června

Pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) předal magistrátu návrh Metropolitního plánu. Dokument bude možné od 27. června po 30 dní připomínkovat. Oproti současnému návrhu nového Metropolitního plánu například stanovuje výškovou regulaci zástavby. Platit by měl začít od roku 2023.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

P94e22t50r 66K63a51l33l34a

24. 5. 2018 16:25

Věděli jste, podle Metropolitního plánu má padnout rozsáhlá rekreační zelená plocha Třešňovky v Troji a místo ní tam má stát "zahradní čtvrť", nebo že městskou zeleň Mazanka, která pomáhá chytat poletavý prach z rušné ulice Liberecká (navazuje V Holešovičkách) nahradí nové bytové domy ?

Už nyní si na stavebním úřadě MČ vysvětlují pojmy např. "území se zvýšenou ochranou zeleně" po svém, a jdou tak na ruku developerům bez ohledu na obyvatele. Ale trvá to..

Proto se investoři doslova klepou, až začně od roku 2023 platit značně benevoletní Metropolitní plán, který jim přinese miliardy.. netají se tím, že zastaví každý volný plácek mezi domy na sídlišti, náměstí, nebo plochy vedle lesoparků bez ohledu na místní obyvatele i stávající nedostatečnou infrastrukturu (lékaři, školky, parkování atd).

Městká zeleň ( i náletová) je nejlevnějším a úžasným filtrem ve velkoměstě!! Pak jsou to už jen naše plíce a plíce našich dětí.. Věděli jste, že koruna stromu 4m3 zachytí ročně 70kg poletavého prachu z automobilové dopravy? Že kromě estetického hlediska zvyšuje vlhkost a snižuje teplotu v bezprostředním okolí, je domovem ptactva atd. Je nesmysl porovnávat Prahu s jinými velkoměsty, naopak cizinci zde oceňují všudepřítomnou zeleň, která kompenzuje betovovou zástavbu a stále větší letní vedra.

Nyní mají obyvatelé Prahy, spolky a MČ jedinečnou příležitost zkontrolovat ve zveřejněném Metropolitním plánu, co se chystá v okolí jejich domovů a včas zaslat připomínky, případně POŽADOVAT změny - jinak chraň bůh, co bude s Prahou pod taktovkou developerů.

Více v článku na http://www.proti-plotu.cz

0 0
možnosti
AK

V plánu je ohromný úbytek zeleně, ploch pro sport a veřejnou vybavenost (školy, školky) ... Jestli koncept plánu, který byl v roce 2012 šel údajně na ruku některým developerům, tak tenhle jde všem ... Jen se zapomnělo na lidi ...

1 0
možnosti

Ono je to trochu jinak - úbytek to není ani tak ve fyzickém smyslu (že by někdo z parku stavěl panelák), ale především v teoretické možnosti využití. Tam totiž Praha má historicky obrovsky naddimenzované množství ploch pro zeleň (jedna z nejvíce v celé EU), přičemž ty plochy ale fakticky nejsou a nikdy nebudou takto využívány. Naopak stavebních ploch je málo nebo nejsou z různých důvodů využitelné, proto ta změna tímto směrem, aby se Praha mohla dále rozvíjet dovnitř a ne jen na periferie.

0 0
možnosti
MC

Stavební zákon žádný metropolitní plán nezná. Stávající územní plán z roku 1997 poslanci prodloužili do 2022. Takže po roce 2022 budeme prodlužovat nebo přepisovat zákony? Nebo stavět na černo?

0 0
možnosti
DA

D35a28n89i83e10l 32A52d49a57m

16. 4. 2018 17:10

Pan autor Nuc má problémy s chápáním časových souvislostí. Viz rozpor mezi nadpisem a prvním odstavcem.

1 0
možnosti
MR

Vyborne, tak zatimco se v petici odmitla stavba vysocanske radialy a byla vyskrtnuta i ze stareho up, tak v novem je opet...

0 1
možnosti

Pochopitelně, územní (dobře metropolitní) plán se neřídí nějakou lokální peticí ale potřebou města a funkčnosti jako celku.

1 1
možnosti
P"E

Vzhledem k tomu, že stále nejezdí na jih Prahy metro D uvítal bych zavedení nové autobusové linky 199 (143) v trase Písnice - Sídliště Písnice - Pavlíkova - Čechtická - Zálesí - Nádraží Krč (S) - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Kloboučnická - Nádraží Vršovice (S) - Otakarova - Bruselská - Náměstí Míru (A) - Na Smetance - Hlavní nádraží (C/S) - Masarykovo nádraží (B/S) - Dlouhá třída - Letenské náměstí - Dejvická (A) - Prašný most - Malovanka - Stadion Strahov určitě bych v provozu ponechal vložené spoje z důvodu možných kolon ve špičkách pracovních dnů. Od metra C neexistuje přímý autobusový spoj na mezinárodní letiště Václava Havla v Ruzyni přitom linka 910 jezdí z části podobnou trasu. Když existuje trasování 136 a 913 navrhuji taktéž denní linku v podobné trase jako 910.

0 0
možnosti
PP

P85e94t58r 66P38e68t12r

16. 4. 2018 21:38

Proč musí být pod každým článkem o Praze mamlas, který tu na 20 řádků začne plánovat autobusový linky? A pořád dokolečka, kdyby ROPID každého poslechl, tak budete ty linky číslovat až do tisíce.

2 0
možnosti
Foto

Bylo by dobré, kdyby byl navrhovaný Metropolitní plán celkově k dispozici již teď veřejnosti. Obzvlášť ještě před připomínkováním obcí.

0 0
možnosti

A kde je tedy teď přístupný veřejnosti?

0 0
možnosti