Neostrým fotografiím se při focení mobilem nevyhne asi nikdo. Jenže když takovou fotku dá na Twitter ředitel Applu Tim Cook, je oheň na střeše.
Tim Cook stejně jako miliony dalších fanoušků amerického fotbalu sledoval finále ligy Super Bowl mezi týmy Carolina Panthers a Denver Broncos. Druhý jmenovaný tým zvítězil a krátce nato Tim Cook, který byl přítomen přímo na stadionu, vyfotil oslavy na hřišti. Fotku se také nebál okamžitě zveřejnit. Problém byl ovšem v tom, že její kvalita je vyloženě mizerná.
Ano, svým způsobem i špatná kvalita fotografie zapadá do významu pojmu „momentka“, každý se s tímto problémem někdy setkal. Pokud jste ovšem ředitel firmy, která se pyšní jedním z nejlepších snímačů mezi mobily (nebo alespoň to sami tvrdí), pak je přinejmenším kontraproduktivní zveřejňovat na internetu neostré, rozmazané snímky. Obzvláště když v současnosti běží marketingová kampaň Applu, která vyvěšuje billboardy s kvalitními velkými fotografiemi pořízenými iPhonem 6.
Ačkoliv můžeme pouze spekulovat, zda nízká kvalita fotografie byla výsledkem Timovy radosti z vítězství Denver Broncos, pohybu při pořízení fotografie, nebo jde o špatné nastavení fotoaparátu, hlavní omyl vězí jinde. Pokud si Tim Cook vědomě takovou fotku připne na svůj Twitter, pozornost vtipálků má zaručenou.
Kampaň s billboardy ukazujícími fotky pořízené iPhony byla takříkajíc první na ráně.
Spousta doporučení adresovaná Timovi Cookovi vyjmenovává modely, které by situaci zvládly lépe - třeba Samsung Galaxy S6 nebo LG G4.
A někteří si z Timovy fotky zkrátka jen utahují a ptají se, jestli nebyla vyfocena pomocí toustovače.