TELeKONOM: Oskar zdražuje dobíjecí kupony...

.. od ledna kvůli DPH; namísto 1000 korun budeme platit 1200, namísto 400 dokonce 500; největšími vánočními hity mají být multimediální telefony a barevné displeje, představují si operátoři; Český Telecom zúžil pole uchazečů o reklamní zakázky na deset.
PRAHA - Mobilní operátor Český Mobil změní kvůli chystanému lednovému zvýšení DPH z pěti na 22 procent hodnoty dobíjecích kupónů i částek v bankomatech pro dobíjení předplacených karet pro mobilní telefony. Řekl to mluvčí firmy Igor Přerovský. Připomněl, že ceny bez DPH firma nezvýší.

Od nového roku firma zvýší nominální hodnoty dobíjecích kupónů ze 400 a 1000 korun na 500, respektive 1200 korun včetně DPH. Zákazníci, kterým na konci roku zůstanou kupóny se starými hodnotami, je budou moci použít do konce března. Navíc se jim zvýší kredit o 17 procentních bodů, tedy rozdíl mezi novou a starou sazbou DPH.

Nově budou také nastaveny hodnoty pro dobití Oskaret v bankomatech a nebo přímo z mobilu. Od února budou v nabídce částky 250, 500, 1200 a 2400 korun. Nejnižší částka, kterou bude možno dobíjet kredit, se tak posunuje z 200 na 250 Kč.

Opatření kvůli změně DPH pro předplacené karty chystají pro příští rok i Eurotel a T-Mobile. Eurotel všem zákazníkům zvýší letos získaný kredit na předplacené kartě o rozdíl DPH. T-Mobile svou nabídku představí začátkem prosince. Obecně platí, že klient, který si letos koupí dobíjecí kupón pro předplacenou kartu, na něj provolá příští rok stejně minut jako letos a zdražení se jej tak nedotkne.

Zvýšení DPH na některé služby, včetně telekomunikací a internetu, schválila v létě Poslanecká sněmovna. Většina telekomunikačních operátorů, včetně všech tří mobilních, již oznámila, že celé zvýšení DPH promítne do cen pro koncové zákazníky.

PRAHA - Letošním vánočním hitem na trhu mobilních telefonů jsou podle prodejců i operátorů mobilní telefony s barevným displejem. Roste i zájem o přístroje s fotoaparátem a možností vytvářet a přijímat multimediální zprávy MMS a polyfonním zvoněním. Podle posledních odhadů firem by se letos na tuzemském trhu mohlo prodat kolem 1,5 až 1,7 milionu nových telefonů, tedy zhruba stejně jako oni.

Podle marketingového ředitele Alcatelu České republiky Petra Vaverky firma v současnosti 80 procent mobilů prodává s barevným displejem a téměř 70 procent s MMS. Barva přitom proniká i do kategorie nejlevnějších přístrojů. "V této kategorii stále převládají černobílé telefony, dle mého soudu do konce letošního roku, pak už bude vše barevné," míní ředitel mobilní divize Motoroly Martin Lanc. Mobily s multimediálními zprávami podle něj budou v posledním čtvrtletí roku tvořit přes polovinu prodeje.

Rostoucí zájem o mobily s barevnými displeji potvrzují i mobilní operátoři. Podle Romana Frkouse z Českého Mobilu se jejich podíl na prodeji zvýšil z necelé třetiny v srpnu na téměř polovinu v říjnu. "Toto číslo bude jistě stoupat i v předvánočním období," doplnil. T-Mobile prodával v říjnu 50 procent mobilů s barevným displejem a MMS. Zájem zákazníků o služby s přidanou hodnotou jako přenosy dat, MMS nebo java hry se podle mluvčí Eurotelu Diany Dobálové odráží ve zvýšené poptávce po mobilech, jež tyto služby umožňují.

Možnost přenášet data a připojovat se na internet prostřednictvím technologie GPRS má podle společnosti Siemens 45 procent telefonů prodaných za prvních devět měsíců letošního roku. Podle údajů Alcatelu a T-Mobile je to v současnosti téměř 70 procent prodávaných telefonů.

PRAHA - Český Telecom vybral do druhého kola tendru na novou reklamní agenturu z 16 kandidátů deset firem. "Převážná většina předložených nabídek byla zpracována solidně. Očekávali jsme však větší míru odvahy a nápaditosti," uvedl marketingový ředitel David Duroň. Agenturu chce operátor vybrat do konce března. Ročně Telecom za reklamu v médiích zaplatí kolem 200 milionů korun.

O aktivity v oblasti reklamních kampaní se budou ucházet společnosti Cayenne Ledoborec, Grey Worldwide, MARK/BBDO, Ogilvy&Mather, Young&Rubicam Praha. Činnosti související s podporou prodeje a přímou komunikací se zákazníky chtějí zajišťovat Ogilvy, Dimar, Wunderman a Proximity Prague. Agentura Euro RSCG se bude v dalším kole ucházet o spolupráci v obou oblastech.

Účastníkům druhého kola firma rozešle v následujícím týdnu zadání pro zpracování konkrétního problému. V současnosti pro Telecom pracuje společnost Grey. Český Telecom je s 3,6 milionu zákazníků největším tuzemským provozovatelem pevných telefonních linek.