- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
S tim prvenstvim je to opravdu nonsens. Zacatkem r.1972 byla v Nemecku uvedena do provozu sit B (Netz B), ktera mela s AMRem nekolik velmi podobnych rysu: stejne kmitoctove pasmo, v kazdem tel. obvodu prevadec s vlastni volackou., podobne pouziti. Stejny system se pouzival navic i v jinych zemich. (Myslim, ze v Holandsku a Lucembursku). Aby toho nebylo malo, B Netz vznikla zautomatizovanim site A, ktera byla v provozu uz od r. 1958. Provoz skoncil o rok ci dva drive nezli AMR, nevim presne. n;Gabler/Picken, Mobilfunk Praxis, 2.Auflage, ISBN 3-7723-6314-8] Nic ve zlem, Michale, nemyslite si, ze si masivni ucasti o nepodstatnych vecech pod vlastnimi clanky spise skodite? Zdravim! t.v.
Zdravim. Zcela jistě existovaly i jiné systémy, netvrdím opak. Dle mých informací však byla první soukromá síť mobilních radiotelfonů na světě spuštěna v květnu 1978 v Bahrajnu.
O pět let později pak v Chicagu AMTS. Tento rok (1983) byl klíčový i pro AMR. Ve sledu událostí jsem si tedy dovolil tvrdit, že AMR byla první mobilní radiotelefonní komerčně nasazená síť v Evropě a dostupné zdroje mne o tom přesvědčují. Samozřejmě se rád poučím, pokud je tomu jinak, a svou chybu napravím. Nejsem samozřejmě neomylný.
no s tim prvenstvim v Evrope to nejak s.redakturek prehani, ja mam jeste vizitky od nemeckych firem kde jsem jezdil koncem 70 let a tam maji sefove uz hodne "autotelefonu" ve svych medourech uz tehdy...Jinak kolega co delal u Spoju mel AMR-ko ve sluzebni Skode 105S...jednou jsem s nim v pohode volal v 88 roce.
zajimave na techto telefonech take bylo to, ze pokud si po revoluci clovek poridil cislo 0609 (treba 0609 - 112777, kdo pamatuje ) a volal si na nej z tohoto pristroje, okradl nehorazne telekom, protoze ten musle platit za provolane minuty, ale nemel je komu nauctovat, neb tyto telefony nesly lokalizovat. (byla o tom tusim i naka reportaz v TV)
To trvalo jen do te doby nez na to prisli a technicky znemoznili na tato cisla volat.
nic ve zlém, ale je to fakt trapný
Ano, přijdeme si ohromně trapně kvůli tomu, že se netajíme tím, že tu článek byl (viz Archiv Mobil.cz), že jsme jej přepsali, zkrátili, zestručnili vzhledem k výročí revoluce, že jsme jej vztáhli přímo k té době, namísto původního článku, který byl stvořen ve vztahu k zanikajícímu Eurotelu. Nejméně týden nevyjdeme na ulici.
Tou dobou se s AMR volalo zdarma.......další nesmysl, byly to služební stanice Spojů a ty byly jako služební zdarma ! jako dnes má jistě o2 taky svoje stanice, ke kterým veřejnost prostě nemá a nebude mít nikdy přístup ! To byl AMR !
Jasně, takže "zdarma"... Slovíčkaříte.
..a
vlivní lidé...byl jsem řadový zaměstanec spojů a AMR jsem měl napevno
nainstalovaný v autě Tehdy jich bylo v rámci kraje pouhých sedm kusů !
pokračování:
Mobilní stanice využívali zejména řidiči poštovních vozidel...ani jedno poštovní auto nemělo AMR,
Za tuto botu se omlouvám, samozřejmě tam májí být zaměstnanci/řidiči spojů. V časovém presu jsem to popletl. Opravím.
neskutečný tendenční blábol, reaguji na nesmyslné citace z trapného článku:Používat tento systém ale nemohl jen tak někdo. Každá radiostanice
musela mít vlastní povolení a její uživatel (tehdy operátor) musel
nosit u sebe kromě kopie povolení také průkaz radiotelefonního
operátora...nic takového jsem nikdy u sebe neměl a nikdo mě to nikdy nenutil nosit !
Tuto informaci máme ověřenu, v takovém případě buďte rád, že Vás STB nekontrolovala...
že počátkem 92. roku to měl už jedn známý v autě a docela jsme mu tu možnost telefonovat z auta záviděli, ale už asi po roce to nahradil mobil. To byla ještě Nokia vyhlížející jak nějaký kazeťák se zavěšeným sluchátkem.
yoyo, souhlasim rodice to meli v aute taky nekde to tatik sehnal a pamatuji si jak sme z toho jako mladej cestou autem volaval v te dobe svoji holce :D
....největší problém toho systému byl, že se tomu člověku muselo volat na předčíslí toho obvodu kde se právě pohyboval, takže když byl v Praze muselo číslo začínat 02 a když ve Zlíně tak 067. Paráda, hlavně když to měl někdo v autě, tak se muselo přemýšlet, kde ten člověk právě může být.
No ale aspoň jsme byli první v evropě. Teď jsme v ....