Do Telecomu je těžké se dovolat

  • 4
Dovolat se v těchto dnech na telefonické centrum služeb Českého Telecomu, největšího poskytovatele telekomunikačních služeb v Česku, vyžaduje obrnit se značnou trpělivostí a nadhledem.

Zejména v případech, kdy volající chce být informován o platbách na svém účtu, je cesta ke spojení s živým operátorem trnitá. Když zákazník postoupí dlouhou nabídkou voleb až k samotnému čekání na spojení s živým operátorem, jeho snažení těsně před cílem končí bez výsledku. Zhruba po dvaceti vteřinách je však hovor automaticky ukončen s tím, že operátoři jsou zaneprázdněni.

Zákazník pak musí celou proceduru opakovat a projít nabídkou zase od začátku. Pouze v sedmi případech ze třiceti se MF DNES podařilo spojit s operátorem. Ve večerních hodinách se doba čekání prodlužuje někdy až na dvacet minut, poté opět dojde k automatickému přerušení hovoru. Podle mluvčího Telecomu Vlastimila Sršně je to způsobeno pracemi na zdokonalování systému. „V těchto dnech je to anomálie. Probíhá aktualizace systému postupně na všech čtyřech call centrech Českého Telecomu, proto dochází k nestandardnímu chování call centra,“ říká Sršeň.

Na podobné problémy však někteří klienti upozorňovali už před více než šesti měsíci. „V průběhu příštího týdne by to mělo být v pořádku,“ slibuje Sršeň. V běžném provozu podle mluvčího společnosti vyřídí operátoři zhruba 20 tisíc telefonátů denně.

Dovolat se operátorům Telecomu a získat informace o účtu jde snáz, pokud klient místo reklamace projeví v telefonním menu zájem o některou ze služeb v nabídce, například nové tarify nebo rychlý internet. Pak je rychlé spojení téměř zaručené. V takových případech se totiž operátor ozval pokaždé. Sršeň to zdůvodňuje tím, že na tyto informace může zákazník dosáhnout například i prostřednictvím internetu, a proto není tato část linky tak vytížená.

Problémy s infolinkou řešila nedávno také Nokia. Více se dočtete v článku: Podivné účtování na infolince společnosti Nokia