ANKETA: Takto k sobě vábil zákazníky Oskar, který spot je nejlepší?

  • 9
Jeho nabídky mnohdy předčily ty konkurenční, čímž se prakticky naplnilo i ono očekávání od vstupu nového hráče na mobilní trh. Oskara, který se sice poměrně krátce nato přeměnil na Vodafone, proslavily ovšem i důvtipné reklamní spoty. Pamětníci si jistě vzpomenou zejména na legendárního Boba. Vzpomenete si i na další spoty Oskara?
Reklama OSKAR - Bob

Jeho vstup na tuzemský mobilní trh byl na dnešní poměry opravdu rychlý. Pouhých devět měsíců od vyhlášení výběrového řízení se Česko 1. března 2000 dočkalo třetího mobilního operátora: tehdejší dvojici Eurotel (dnes O2) a Paegas (dnes T-Mobile) doplnil Český Mobil. Svou síť pojmenoval Oskar.

Za necelých šest let svého působení na tuzemském trhu (1. února 2006 se totiž Oskar mění na Vodafone – více o historii nejmladšího tuzemského operátora) se kromě na svou dobu lákavých služeb do paměti lidí vepsal i řadou neotřelých reklamních spotů. Tím jistě nejznámějším je ten, v němž si zahrál herec Jiří Macháček, který se coby Bob dvořil mladičké stopařce v podání herečky Sandry Novákové.

V jiné ze svých reklam Oskar poněkud neobvyklým způsobem upozorňoval na to, že jako jediný operátor nerozlišuje mezi voláním ve špičce a mimo špičku. V neodkladných chvílích tak nebylo nutné čekat dlouhé minuty na to, až bude hovor levnější.

Znáte tu o neposlušných kůzlátkách? Ano, Oskar parafrázoval i jednu ze známých pohádek bratří Grimmů. Daným spotem poukazoval až na 60 hodin volání zdarma u svých tarifů. Důsledkem, který hrozil při plném využití tohoto bonusu, byla však hrozba ztráty hlasu.

„Podpantoflák“ a věčně nespokojená manželka. Tak by se dal shrnout námět reklamy, kterou Oskar v roce 2002 propagoval FlexiSazbu, kdy se cena za vybrané služby snižovala, čím více je zákazník využíval. Onu nesourodou manželskou dvojici operátor ve spotu zasadil do situace, kterou řidiči zrovna nevyhledávají. Policista však projevil empatii s hříšníkem a přestupek mu s ohledem na těžké rodinné soužití odpustil.

Oskar se nebál ani poněkud lechtivého scénáře. Jako motivaci ke kontaktování zákaznické linky za účelem zjištění možné výše úspory, kdyby volající využil jeho služby namísto těch konkurenčních, si vybral koupelnovou scénu. Erotický nádech nemá reklama jen po vizuální stránce, značnou měrou k němu přispívá i zvuková část. Zde se nabízí otázka, zdali by si dnes některý ze současných operátorů dovolil natočit podobně laděnou reklamu?

Mírně erotický nádech má v závěru i spot, kterým Oskar propagoval výhodu v podobě víkendového volání zdarma. Zajímavý je spíš však z jiného hlediska. Natáčení totiž probíhalo na pražském Újezdě. Avšak již cyklista do křižovatky vjíždí v protisměru, protisměrem jede i Škoda Favorit ve chvíli, kdy kamera, potažmo protagonistka přechází přes přechod. V následujících záběrech pořízených již v aleji Obětí totality je však doprava na křižovatce níže ve standardním režimu.

Asi to také znáte: něco vás zaujme natolik, že od toho nedokážete odpoutat zrak a bezmyšlenkovitě dál pokračujete v započaté činnosti. Tuto, dá se říci, obvyklou situaci využil tehdejší operátorský mladíček k propagaci vlastní vánoční nabídky. Kvůli nevěřícnému civění na lákavou cenu mobilního telefonu se tak může stát, že připravíte okolí o dodávky elektrické energie ...

... anebo omylem klepnete a vykucháte kabelku zákaznice.

Kdo by nebral něco zadarmo. Ať už jde o nějakou věcnou maličkost anebo třeba prodlouženou jízdu na pouťové atrakci. Ne vždy se však takováto pozornost setká s nadšením obdarovaného. Oskar následujícím spotem poukazoval na to, že jen u něj zákazníci dostanou bonus, který opravdu chtějí.

Známou se stala jistě i Oskarova parafráze konkurenční nevýhody v podobě dražšího volání do cizích sítí. Rozdílný přístup popisuje na vzorku populace, kterou dělí na červené, žluté a zelené lidi. Každá barva může mluvit s odlišnou, ovšem jedině červení (zákazníci Oskara) zcela bez problémů. Žlutí a červení totiž při snaze mluvit se zástupcem odlišné barvy dostanou elektrický šok – operátor tím poukazoval na odlišný přístup své konkurence, co se týče účtování hovorů do vlastní a cizí sítě.

Opomenout nelze ani samotný vstup Oskara na český trh. Doprovázela jej totiž netradiční reklama v podobě sitcomu Telefonováci, v němž potrhlá rodinka, která byla pravděpodobně inspirovaná tehdy populárním americkým sitcomem Ženatý se závazky, očekávala příjezd strýce Mirka ze Znojma. Reklamu, v níž se objevila řada známých tváří (Tomáš Hanák, Vítězslav Jandák, Petr Čtvrtníček), režíroval Milan Šteindler.

Během Oskarova prakticky šestiletého působení na tuzemském trhu vznikla celá řada dalších více či méně vtipných reklamních spotů a dá se říci, že ve stejném duchu pokračoval po jeho převzetí i Vodafone. Zaujala vás jiná z reklam uvedených operátorů? Vzpomeňte na ni v diskusi pod článkem.

Který z Oskarových spotů se vám líbí?

celkem hlasů: 251
Hlasování skončiloČtenáři hlasovali do 0:00 neděle 31. července 2022. Anketa je uzavřena.