- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stalo se (ne)dobrým zvykem, že kurátoři ovlivňují výstavy nad rámec své role kurátora a umělci pak jejich záměru de-facto hrají druhé housle. Tady ale je koncepce naopak natolik volná, že neumožňuje udržet kvalitativní rámec a důsledkem zmiňované ,,řetězové reakce,, je artificiální pelmel.
Vnímám výstavu jako další pokus o to, z nastalé pandemické situace vytěžit za každou cenu pro sebe maximum pozornosti. Ovšem tak jako i v případě Trafo galerie, je to i zde na úkor kvality uměleckých artefaktů nebo instalací chcete-li. Vystavená jména se možná v některých případech neznala osobně, nicméně tvoří i tak velmi si navzájem vyhovující celek, striktně konceptuálně orientovaných tvůrců, jejichž díla již v minulosti byla v galerii k vidění (Jan Pfeiffer např.)
Kurátor Pavel Kubesa, který kdysi dělal výstavy pro nejkomerčnější a snadno stravitelné výtvarníky naší scény (Pasta Oner, M. Krajc) se nyní obrací k umělcům, co nejsou sice pro běžné obecenstvo, ale které pochybný ART index J&T banky uvádí jako ty ,,správné."
Doufejme tedy, že nám budoucnost přinese kromě planých pandemických výkřiků(výstav) i nějaké expozice dobrého umění, které se zabývá hlubší podstatou lidského bytí a bude mít tedy trvalejší hodnotu.
Prosím o nápovědu.
Můžete mi vysvětlit co je na těch exponátech uměleckého či kulturního aby to stálo za návštěvu?
Pane Fogele, snad Vám to prozradí autorka tohoto článku popř. autor koncepce výstavy pan Kubesa.