Space Rot – hra s LSD

aktualizováno 
Když nejlepší částí hry je read me, pak to může znamenat buď Nobelovku za literaturu pro autora, nebo hru horší než zpěv Evy a Vaška. Někde na pomezí obou děsivých možností stojí Vesmírná hniloba.
50

Space Rot

Platforma: Freeware
Výrobce: Bjakob Buczynski

  • Read meh
  • LSD grafika

Stáhnout

space_rot_03

space_rot_01Hardcore umění si mezi normálními smrtelníky vytvořilo auru čehosi podobného radikálním politickým stranám a fanatickým sektám. Málokterý tovární dělník má pochopení pro nelidské abstraktní tvary protiválečné sochy ukované z kovových pásů tanku. Platí to i v herním prostředí. S tím, jak se potřeby art vývojářů odlišují od potřeb běžných hráčů, klesá i pochopení pro experimentální hry vytvořené s rozlišením 2x2 pixely. A co teprve když autor dává veřejně najevo, že se o user-hostile hru přímo snaží…

Space Rot je dílko Jacoba Waldemara Buczynskiho, aka autora ujetého Pasta Masteru, který sám o sobě říká, že má zálibu v co nejhůře hratelných hrách. Podobně jako loni bych mohl citovat něco z jeho další tvorby – například hru Cripple Apokalypse o útocích postižených lidí, či Adventures From The Crocodile Guy, parodii na smrt Steva Irvinga. Nepřekvapí, že i ve Space Rotu si dal za cíl vytvořit něco bizarního. Space Rot je taková variace na Space Invaders, ovšem v simulaci z pohledu lidí s potížemi zraku. Ne, okolní obrázky NEJSOU rozmazané v Photoshopu. Gameplay sám o sobě není špatný, avšak naschvál neostrá grafika hru maximálně komplikuje.

space_rot_03Akce je překvapivě zábavná. Pozemní palpost se opět může hýbat do stran, navíc přibyla i možnost střílet do více úhlů. Ideální taktikou tedy je z jednoho místa vykropit, co se dá a následně se přesunout o kus dále. Bohužel, naprosto absentuje jakékoliv oživení hratelnosti. Jiného (grafického) prostředí se vzhledem k minimalističnosti nedočkáte, bohužel vám shůry nepřiletí ani žádné power-upy (a pokud ano, pak jsem si jich v LSD grafice nevšiml).

space_rotZdaleka největším problémem je vizuální zpracování. Emzáci nalétávají v hutných počtech, nicméně Buczynski schválně zvolil rozmazanou grafiku a zároveň velké množství efektů, takže ve výsledku hráč bude mít dost značné potíže rozlišit, co je přilétávající raketka a co je reziduum výbuchu jejího kolegy. A pokud pořádně nevíte kam střílet, hratelnost nutně klesá. Tímto směrem by se art hry opravdu vydávat neměly.

Space Rot ovšem je díky svojí grafice zajímavým zážitkem. Stejně tak i autonehoda rovněž být zajímavým zážitkem, což ale neznamená, že ji chceme všichni prožít. Ve finále tak paradoxně nejzábavnější stránkou hry zůstává "read meh" soubor, kde se dočteme perly jako že Cripple Man má největší skóre, porážejíc na hlavu Aids Mana, nebo že "továrna na moč byla zavřena, protože do řeky vypouštěla pudink, k čemu neměla povolení". A ještě mnohem, mnohem více. Obojí samozřejmě ani v nejmenším nesouvisí se hrou. Buczynski by se možná měl přeorientovat na psaní povídek; navzdory jeho ostrovtipu totiž nemůžu jeho herně-vývojářské umění doporučit.

Autor:

CES 2019

Největší veletrh spotřební elektroniky CES 2019 v Las Vegas probíhá od 8. do 11. ledna a rozhodně si přijdou na své hráči i nadšenci. Mezi očekávané novinky patří ohlášení 7nm CPU i GPU od AMD, nové modely karet NVIDIA RTX, VR a mnoho dalších. Sledujte dění na CES 2019 online.

Hodnocení hry

Naše hodnocení

50 %

Hodnocení čtenářů

31 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 8 čtenářů

Nejčtenější

The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii

The Last of Humans

Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře vůbec neubírá na kráse.

Další z rubriky

Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství

Crypt Worlds

Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak divná, jako Crypt...

V Probably Not jste ten nejméně užitečný pomocník v domácnosti

Probably not

V roli robotického pomocníka v domácnosti by vaším nejtěžším úkolem mělo být správně roztřídit ponožky. To byste ale...

Ve futuristické Safehouse roboti lidem nepomáhají

Safehouse

Budoucnost robotiky vypadá růžově. Budoucnost pro lidstvo zase tak moc ne. Žádná totiž nebude.

Najdete na iDNES.cz