Příběh Dark Hive není nikterak důležitý. Postačí vědět, že je zasazen do budoucnosti, což je patrné z nabízených jednotek. Základem je příběhová kampaň s postupně se zvyšující obtížností. V prvním, stejně jako každém dalším levelu na vás čeká jednoduchý brífink, kde je rozepsána vaše současná situace a lehce rozebrán stav protivníků, díky čemuž ti, kdož si nebudou líní dva odstavečky přečíst, získají do začátku slušný přehled.
Základem celého technologického stromu je hlavní budova. V té vytváříte základní bojové jednotky, stejně jako létající pracanty. Ty mají za úkol těžit jediné dvě potřebné suroviny, přičemž jedna se získává ze stromů, druhá z povrchových dolů. Tito dělníci pak mohou při dostatku surovin budovat několik dalších staveb, jejichž prostřednictvím zvednete kupříkladu limit osob, postavíte dokonalejší či třeba i letecké jednotky a mnoho dalšího.
Celková hratelnost pak probíhá prakticky stejně, jako jsme zvyklí u většiny komerčních realtime strategií. Na počátku se tak musíte soustředit na budování vlastní základny a zároveň zajištění její obrany. Zpočátku na vás nebudou protivníci sami od sebe útočit, tato situace se však velmi záhy změní a vy tak budete muset ruku v ruce se zajišťováním potřebného množství surovin hned od počátku stavět i bojové jednotky. Jednoduchým přečíslením a následným zničením hlavní základny nepřátel si na konto připíšete vítězství a posunete se zase o level dál.
Celkově musím uznat, že mě Dark Hive opravdu mile překvapil. Na Gamemaker tvorbu se jedná o nezvykle propracovanou komplexní strategii, při jejímž hraní strávíte nemálo příjemného času. Mohu jedině doporučit!