Jako v každé jiné arkádě je vše i zde pod vládou kurzorových kláves. Na těch máte umístěný také výskok, což bude vaše úplně první zbraň. A není na tom vůbec špatně, co se účinnosti týče. Poradí si ale pouze se základním typem nepřátel vyskytujícím se zejména v oblasti prvního levelu. Ten je jako všechny další rozdělený checkpointem, tedy vlaječkou. Tou jestliže projdete a následně umřete, budete se vracet na toto místo, nikoliv zcela na začátek. A to je vzhledem k délce levelů poměrně výrazné plus. Jinak by se totiž velmi často stávalo, že byste zcela bz důvodu opakovali pasáž, kterou jste již dokončili.
Pár řádků je nutné věnovat také dalším herním prvkům. Většinu času budete věno vat likvidaci a to především v prvním levelu vlastním tělem, tedy tradičně ničivým výskokem přímo na hlavu. To ale neplatí na další protivníky, kromě prvních švábů. Takové myši již v druhé misi jsou oproti těmto metodám odolní, proto je nutné přijít s nápadem novým. Naštěstí nemusíte dlouho přemýšlet, neboť vám hra samotná nabídne alternativu v podobě železného nástroje. Ten jednoduše seberete a budete myši mlátit po hlavě stejně jednoduše, jako byste na ně šlapali. Problém je možné hledat i v dalších zábranách, které po cestě potkáte. Tyto jsou už ale většinou neživé. Jde především o kanály, kterými do podzemního království proudí splašky. Tyto proudy se vyplácí sledovat, pokud totiž tečou velkým proudem, mohou vás jednoduše smést. Pokud je takový proud mezi dvěma plošinkami vy se rozhodnete přeskočit, jednoduše vás smetou dolů a nedoskočíte. Stejně tak vás hra smete z úzké dřevěné lávky, pokud na ni vstoupíte ve chvíli, kdy je proud veliký, jako byste v ten moment zase skončili.
Croco in the Sewage skončil na druhém místě soutěže a to jedině zaslouženě. Grafika je povedená a kreslená, ovšem hratelnost je trochu horší, pohyb hlavní postavy je místy těžkopádný a to hraje v hratelnosti celkem důležitou roli.