Becherův náklad - sesbírejte ztracené láhve
Jakmile najdeme v názvu hry kořenový základ „bech“, můžeme si být jistí, že má co dočinění s největší vývojářskou soutěží u nás. Becherův náklad obsadil v Becherovka Game 2005 třetí místo v kategorii simulátorů, i když toto umístění si zasloužil spíše mizerným obsazením, než vysokou úrovní. Na svědomí ji má Miroslav Němeček, který se autorsky podílel i na hře Bechtor, která si zaslouženě odnesla první místo v žánru akčních her. Jeho několikanásobné zastoupení není náhodné, obě hry byly totiž vytvořeny v jeho vlastním programu PETR. Tento nástroj s oblibou používali např. autoři z týmu Nextcorp, i když jeho licenční politika není pro vytváření freeware titulů právě příznivá. Nástroj je to však skvělý a v oblasti zpracování grafiky patří k těm nadprůměrným. Není divu, že i Becherův náklad je kompletně zpracován ve 3D a je jen málo her, které se tak dobře vyrovnají s vykreslováním obrovských venkovních prostorů (nikam jinam se vlastně ani nepodíváme).
Ve hře ovládáte jakési kovové vznášedlo ve tvaru UFO, kterým brázdíte širé planiny a pátráte po láhvích s Becherovkou. V omezeném časovém limitu jich přitom máte za úkol nasbírat co nejvíce. Jediným orientačním faktorem je číselný údaj, který vám v každém bodě zobrazuje vzdálenost k nejbližší láhvi. Poblíž daného místa se pak musíte rozhlédnout, láhev sebrat a vydat se pro další. Princip je to jednoduchý a bohužel je to také vše, co hra nabízí. Abyste nudou neusnuli po několika minutách, sází becherův náklad na jedinou stránku, která s tímto konceptem dokáže udržet vaši pozornost: rozmanité prostředí. Každé kolo je zasazeno do jiné krajiny: Egyptu, polární tundry či klasické holandské krajiny plné větrných mlýnů. Mimo Několika typů staveb a spousty stromů jsou však levely prázdné a co je nejhorší, chybí zde jakákoliv fyzika a projíždění domků či stromů je odpudivě amatérské. Z Becherova nákladu se tak rychle stane nudný průlet prázdnou krajinou a zábavnost si udrží jen několik málo minut.
Jak jsem se již zmínil, po grafické stránce je hra spíše nadprůměrná, alespoň přihlédneme-li ke kvalitním modelům budov, stromům a texturám. Také zvuky navodí takřka postapokalyptickou náladu, kam rezavé hučící vznášedlo hezky zapadá. Bohužel technické zpracování je věc jedna a hratelnost věc druhá. A v tomto ohledu je Becherův náklad příliš nevytáhl a jde jen o podprůměrnou kratochvíli.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 20 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!