Becherův náklad - sesbírejte ztracené láhve
Jakmile najdeme v názvu hry kořenový základ „bech“, můžeme si být jistí, že má co dočinění s největší vývojářskou soutěží u nás. Becherův náklad obsadil v Becherovka Game 2005 třetí místo v kategorii simulátorů, i když toto umístění si zasloužil spíše mizerným obsazením, než vysokou úrovní. Na svědomí ji má Miroslav Němeček, který se autorsky podílel i na hře Bechtor, která si zaslouženě odnesla první místo v žánru akčních her. Jeho několikanásobné zastoupení není náhodné, obě hry byly totiž vytvořeny v jeho vlastním programu PETR. Tento nástroj s oblibou používali např. autoři z týmu Nextcorp, i když jeho licenční politika není pro vytváření freeware titulů právě příznivá. Nástroj je to však skvělý a v oblasti zpracování grafiky patří k těm nadprůměrným. Není divu, že i Becherův náklad je kompletně zpracován ve 3D a je jen málo her, které se tak dobře vyrovnají s vykreslováním obrovských venkovních prostorů (nikam jinam se vlastně ani nepodíváme).
Ve hře ovládáte jakési kovové vznášedlo ve tvaru UFO, kterým brázdíte širé planiny a pátráte po láhvích s Becherovkou. V omezeném časovém limitu jich přitom máte za úkol nasbírat co nejvíce. Jediným orientačním faktorem je číselný údaj, který vám v každém bodě zobrazuje vzdálenost k nejbližší láhvi. Poblíž daného místa se pak musíte rozhlédnout, láhev sebrat a vydat se pro další. Princip je to jednoduchý a bohužel je to také vše, co hra nabízí. Abyste nudou neusnuli po několika minutách, sází becherův náklad na jedinou stránku, která s tímto konceptem dokáže udržet vaši pozornost: rozmanité prostředí. Každé kolo je zasazeno do jiné krajiny: Egyptu, polární tundry či klasické holan
dské krajiny plné větrných mlýnů. Mimo Několika typů staveb a spousty stromů jsou však levely prázdné a co je nejhorší, chybí zde jakákoliv fyzika a projíždění domků či stromů je odpudivě amatérské. Z Becherova nákladu se tak rychle stane nudný průlet prázdnou krajinou a zábavnost si udrží jen několik málo minut.
Jak jsem se již zmínil, po grafické stránce je hra spíše nadprůměrná, alespoň přihlédneme-li ke kvalitním modelům budov, stromům a texturám. Také zvuky navodí takřka postapokalyptickou náladu, kam rezavé hučící vznášedlo hezky zapadá. Bohužel technické zpracování je věc jedna a hratelnost věc druhá. A v tomto ohledu je Becherův náklad příliš nevytáhl a jde jen o podprůměrnou kratochvíli.

Rodinný den plný zážitků: Získejte vstupenky do BRuNO Family Parku
Chcete zažít zábavu pro celou rodinu? BRuNO Family Park v Brně je tím pravým místem, kde si děti i dospělí užijí nezapomenutelný den.