Ústřední "postavou" je obří kámen, který se neúprosně valí z kopce, a likviduje většinu věcí i bytostí ve směru své dráhy. Hra je tedy variací na tituly s nekonečným běháním. Tam však zpravidla veškeré překážky představují hrozbu. V Giant Boulder of Death oproti tomu za ničení získáváte body. Cílem je tedy napáchat co největší zkázu a dokoulet se co nejdále.
Pochopitelně však existuje i jedno zásadní ale. Ve hře se vyskytují bodce, propasti i rozličné nepřátelské objekty. Je tedy třeba se jim vyhýbat, případně lze nabít speciální posílení, což kámen na čas vybaví ostny. A s výjimkou hor lze následně likvidovat naprosto všechny objekty ve hře.
Titul má inteligentně propracované odemykání obsahu. Plněním různých úkolů tak rozšiřujete množství objektů, postav i nepřátelských prvků, na které pak ve hře můžete narazit. Navíc lze sbírat virtuální mince a likvidace každé postavy i objektu vás rovněž odmění body.
Za ty pak můžete kámen vylepšovat a hru si ulehčovat. Kámen například vyskočí do větší výšky, v nezničitelném módu zůstane delší dobu, či se ve hře objevuje méně nebezpečných bodců. Vývojáři tak umně kombinují krátké seance a dlouhodobější postup hrou.
Ovládání nic vytknout nelze. Pokud zařízení naklopíte, kámen zatáčí. A klepnutím na obrazovku vyskočíte. Principy jsou to neskutečně jednoduché, hra však vyžaduje rychlé reakce a dokáže vtáhnout.
Hra využívá obchodního modelu ke hraní zdarma. V základu je tedy bezplatná, ale odemykat si lze rychlejší postup. Například herní mince, jimiž vylepšíte kámen, či drahokamy, díky kterým se můžete oživit po rozbití kamene.
Hra je k uživatelům možná až příliš benevolentní. Nabízí tak hodiny zábavy, za které není třeba zaplatit ani korunu. Pro hráče jistě důvod k radosti, vývojářům se však vývoj nemusí vyplatit. A byla by to škoda. Giant Boulder of Death je totiž výtečně zpracovaná hra, která navíc díky stylizované grafice vypadá atraktivně.