- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dělám personalistu a musím říct, že praxe od operátorů nemá příliš daleko od nulové praxe - pokud neshání nějaký jiný operátor.
Názor na call centra je jasný, můžou tam dělat neschopní i schopní lidé, ale obecně to není nic, co by v životě platilo za užitečnou praxi. A co se týče různých team leaderů a managerů, tak tam je to to samé, na takové místo se tam může i idiot dostat hodně rychle. Pro nějakou normální obchodní společnost, která obchoduje s reálnými produkty to prostě není relevantní praxe.
Ale tenhle outsourcing je dobrá věc, zrovna jsem hledal pracovníky na nižší administrativní pozici (za 13k hrubého) a úroveň životopisů byla vážně zoufalá, 1,5 stránky povídání a o 15 leté pracovní praxi často 3 řádky (!) ve stylu "Novák s.r.o. 2005-2012 Administrativní pracovnice". Nedivím se, že ti lidi nemají 3 roky práci. Kamarádce jsem doporučil tohle rozepsat na 6 řádků náplní práce a šla z pohovoru na pohovor. Bohužel spoustu lidí nenapadne, co personalisty opravdu zajímá.
A ty tipy na odpovědi při pohovorech jsou občas trochu mimo :D.
Vás snad nezajímá psí ochlupení???
Na příklad je dobré, když propuštění v naivní víře, že jim to pomůže najít místo začnou utrácet odstupné - za nový image, plastiku a školení, jak řečnit tělem, pak za nové hadry a kurzy sebeobrany a fitko, pak za knihy o tom, jak být úspěšným, pak za leccos, než pochopí, že tudy cesta nevede, páč ti, co uspěli, jedou po známostech a výměnou "můj táta zaměstná tvoji dcerunku a ty zaměstnáš moji manželku" atp.
Mlada zena, ktera pracuje 15 let ?
Tak odmaturovala v 18ti letech, dnes je jí 33 let. To je mladá žena, ne?
Mě tyhle články vždycky neuvěřitelně zvednou tlak. Personalistu NEMÁ zaujmout vzhled CV ale informace obsažené v něm. Pokud dává přednost čemukoliv jinému, měl by si též hledat jiné místo.
Personalista by byl nadčlověk, pokud by při probírání desítek či stovek životopisů na jednu pracovní pozici nebral ohled i na vzhled CV.
Lidi z call centra, to bývají většinou zoufalci, co se k jiné práci nedostanou. A lidi z Telefoniky obecně podle všeho mají tou firmou vymyté mozky a jejich střet s realitou pracovního trhu tak bude tvrdý.
Takže asi všichni propuštění si budou novou práci hledat dlouho a svízelně.
takže ten outsourcing je docela na místě.
Hmmm...zajímavá teorie...avšak lichá.
Má propuštěným zvednout sebevědomí a pomoct jim vyrovnat se se změnou. S nalezením práce ale zřejmě nepomůže, to máte pravdu.
Reakce na pana Řezníka, omlouvám se :-)
Nerozumim nadpisu...."poradi, jak JE (?) ziskat jinde", kdyz nekdo prijde o "misto". To ma nekdo ziskat ty lidi = "je ziskat"
Čeština není zřejmě Vaše silná stránka. Zkuste si doplnit vdělání a rozšířit znalosti o středním rodě.
Od krize v roce 2008 se situace zhoršuje a na trhu práce začíná být hodně těsno.
Podle mě je outplacement naprosto k ničemu v hledání práce. Nemá žádný praktický smysl ani význam. Další modní slovo,
Tak to je radost, někdo dobře pracuje dlouhá léta, zřejmě nijak nevyčnívá, prostě jen žije a pak nějaký kravaťák řekne že se musí šetřit a škrtne 600 míst. Zrovna u toho call centra si myslím že 02 má co dohánět. Občas jsem něco potřeboval zjistit(když to nešlo dohledat na jejich stránkách) a na lince jsem skoro vždy čekal někdy i docela dlouho.