Neděle 12. července 2020, svátek má Bořek
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 12. července 2020 Bořek

Poptávka po „exotickém“ Kit Katu prudce roste, Nestlé postaví novou továrnu

  6:31aktualizováno  6:31
Japonský potravinový trh je znám nabídkou neobvyklých variant tradičních potravin. Tak je tomu i u čokolády Kit Kat, kterou je možné koupit s příchutí wasabi nebo zeleného čaje. Poptávka po exotických příchutích je tak vysoká, že výrobce Nestlé postaví po 26 letech na Kit Kat novou továrnu.

Jedna z exotických příchutí čokolády Kit Kat na japonském trhu je zelený čaj. | foto: Profimedia.cz

Kit Kat je v Japonsku k mání už desetiletí, během kterých se na trhu objevily na tři stovky příchutí. Japonci si čtyři spojené sušenky v čokoládě velmi oblíbili a jejich spotřeba je tam druhá nejvyšší na světě.

Nové příchutě, jako je pudinková či zázvorová, však vyvolaly i nebývalý zájem turistů. Jelikož se japonské verze Kit Katu ve většině světa neprodávají, řada návštěvníků ostrovního císařství je nakupuje jako suvenýr.

„Kit Kat máme i v Německu, ale ne takový. Koupil jsem několik balení s příchutí wasabi a nemůžu se dočkat reakce mých přátel,“ řekl Matt Borscak, čtyřiatřicetiletý turista z Německa.

Oblíbených místem pro nákup čokolády jako suvenýru je například prodejna Kit Kat Chocolatory v Tokiu, kde balení stojí kolem 1,5 tisíce jenů, tedy zhruba 300 korun. Cena některých sezónních příchutí jako třeba grep se však může vyšplhat až na 700 korun.

Český zástupce firmy: Japonský Kit Kat v Česku? Bohužel ne

Aby pokryl zvýšenou poptávku, staví proto výrobce Nestlé podle agentury Bloomberg po 26 letech v zemi novou továrnu. Výrobna bude stát ve městě Himedži na ostrově Honšú a má být zaměřena na dražší verze snacků. Provoz se rozjede v srpnu.

Nestlé by se měla investice podle všeho vyplatit. Oblíbenost Japonska jako turistické destinace roste. Podle Japonské národní turistické organizace v prvním pololetí dosáhly příjmy z turismu nového rekordu a vyšplhaly se na 22,5 miliard dolarů. Zároveň na ostrovech roste poptávka po cukrovinkách.

Pokud budou chtít exotický Kit Kat ochutnat i Češi, nezbude jim nic jiné, než se do Japonska vydat a několik stokorun za pochoutku zaplatit. Na otázku, zde se některá z japonských verzí objeví někdy v českých obchodech, odpovídá totiž Vratislav Janda z českého zastoupení Nestlé stručně, ale jednoznačně: „Bohužel ne.“

Podívejte se na stylovou reklamu na čokoládu Kit Kat:

19. května 2017

Autor:
  • Nejčtenější

Výpovědi už se nevyhnete. Nový zákoník práce přinese i spravedlivější dovolenou

Premium Poslední velká novela zákoníku práce za uplynulých devět let začne z podstatné části platit od začátku příštího roku, v...

Úspěšný šéf Škody po pěti letech náhle končí, prohrál boj o moc

Mladoboleslavská Škoda Auto oznámila, že Bernhard Maier po téměř pěti letech v čele společnosti opustí k 31. červenci...

Velká část českých potravin není ve skutečnosti česká, říká šéf Globusu

Návrh na povinný podíl českých potravin by z regálů vymetl i některé české výrobky, říká v rozhovoru pro MF DNES...

Cheeseburger u McDonald’s zdražil, cena poprvé překročila 30 korun

Síť rychlého občerstvení McDonald’s zdražila cheeseburger. Z dosavadních 29 korun se cena zvedá na 33 korun. Důvodem je...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exodus firem z Hongkongu pokračuje, kufry balí i technologičtí giganti

Obavy z nového bezpečnostního zákona v Hongkongu si dál vybírají svou daň. Kromě zatýkání místních aktivistů totiž...

Snažím se naučit mít jizvy po popálení ráda, říká Týnuš Třešničková

Premium Byl to okamžik. Vteřina, v níž ji ožehly plameny. Vlasy, krk, ruce, obličej... Ten krásný obličej, který ji živí. Jedna...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...

  • Další z rubriky

FC Barcelona chce od Nike miliony eur kvůli dresům, pouštějí barvu

Klub FC Barcelona bude po společnosti Nike požadovat minimálně 15 milionů eur. Musel totiž z prodeje stáhnout dresy...

Uber chce být novým Amazonem. Kromě jídel chce doručovat i všechno ostatní

Zájem o hlavní službu americké společnosti Uber, alternativní taxi, kvůli koronavirové krizi výrazně klesl. Firma nyní...

Energetika zítřka? V Singapuru testují výrobu elektřiny ze stínu

Tým vědců z Národní singapurské univerzity vyvinul zařízení, které dokáže získat energii ze stínu, respektive z...

Úřad požehnal zahřívanému tabáku, může se prezentovat jako „zdravější“

Jako první z řad alternativních tabákových produktů může zařízení iqos, fungující na bázi zahřívaného tabáku, stavět...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Penis a ženský orgasmus. Dvacet centimetrů je optimální, říká studie

Na délce záleží a platí, že větší znamená lepší. Ovšem jen do jisté míry. Největší šanci na uspokojení ženy dává...

Nejjasnější kometa za třináct let. Na obloze ji uvidíte i bez dalekohledu

Oficiálně se jmenuje C/2020 F3, ale má také civilnější pojmenování Neowise. Po dlouhé době je to tak jasná kometa, že...

Maďarka tvrdí, že nemůže pracovat, protože je příliš sexy

Plastiky dvaadvacetiletou Barbie Barbaru Lunu Siposovou z Maďarska stály v přepočtu přes tři miliony korun. Nyní nemůže...

Výpovědi už se nevyhnete. Nový zákoník práce přinese i spravedlivější dovolenou

Premium Poslední velká novela zákoníku práce za uplynulých devět let začne z podstatné části platit od začátku příštího roku, v...

Úspěšný šéf Škody po pěti letech náhle končí, prohrál boj o moc

Mladoboleslavská Škoda Auto oznámila, že Bernhard Maier po téměř pěti letech v čele společnosti opustí k 31. červenci...