Prodejna dm drogerie. Ilustrační snímek.

Prodejna dm drogerie. Ilustrační snímek. | foto: dm drogerie

Růžový gel pro ženy? Drogerii dm vyplísnili v Německu za genderové stereotypy

  • 392
Řetězec dm drogerie markt, který podniká i v České republice, získal v Německu anticenu Zlatý kůl v plotě. Jejím tvůrcům se zdá, že firma balením produktů podporuje genderová klišé, když cílí na určité pohlaví. Na svém webu o tom píše týdeník Der Spiegel.

Jeden sprchový gel v růžové, jeden ve světle modré. Musí tento výrobek barvou odpovídat pohlaví toho, kdo ho použije? Podle sdružení z Bonnu, které za anticenou udělovanou od roku 2017 stojí, je to zbytečné. Jejím udílením chce přispívat k „podpoře svobody volby nad rámec omezujících stereotypů“.

Drogerie dm se do hledáčku sdružení dostala proto, že podle jeho zjištění cílí řadu výrobků na určité pohlaví. Začíná to prý už u malých dětí.

„Řekněte nám, co má vaše dítě mezi nožičkami, my vám řekneme, jaké má používat dudlíky, hadříky, láhve na pití a bryndáčky.“ Takto podle sdružení dm omezuje rodiče.

Společnost se proti výtkám iniciátorů anticeny ohradila. Některé z kritizovaných produktů podle ní už v nabídce delší dobu nejsou. Ředitelka Kerstin Erbeová k tomu řekla, že firma zákazníkům vždy doporučuje, aby se rozhodli pro takový výrobek, ze kterého mají oni a hlavně děti nejlepší pocit.

Značky přestávají cílit na gender. Stereotypy na mladé lidi nefungují

Firma také na svou obranu uvedla, že se řídí potřebami zákazníků: „Například u kojeneckých a dětských produktů jsme zjistili, že většina našich zákazníků chce, aby dívky a chlapci měli známé barevné schéma a design.“ Sortiment samozřejmě zahrnuje také produkty „v genderově neutrálních barvách“, dodává dm.

V roce svého vzniku získaly anticenu Zlatý kůl v plotě čítanky pro dívky (s poníky a princeznami) a pro chlapce (s piráty a policisty).

,