Číňané kritizují reklamu na odličovací ubrousky: uráží nenalíčené ženy

  • 14
Kontroverzní reklama na odličovací ubrousky, v níž si žena setře zkrášlující make-up, aby se zbavila pronásledovatele, vyvolala v Číně pobouření. Někteří uživatelé sociálních sítí ji označili za urážku vůči nenalíčeným ženám, další ji kritizovali pro její vyznění, podle kterého se ženy stávají obětmi násilí kvůli vlastnímu chování.

Podle kritiků se autoři spotu dopustili obviňování oběti, jelikož naznačili, že si žena za nechtěnou sexuální pozornost mohla sama, jelikož se nalíčila.

Jiní uživatelé sociálních sítí spot označili za urážlivý s tím, že nenalíčené ženy prezentuje jako neatraktivní. Společnost Purcotton se za reklamu omluvila a stáhla ji. Informoval o tom zpravodajský web BBC.

Purcotton se prostřednictvím dvou příspěvků na svých stránkách na platformě Weibo omluvila a uvedla, že zajistí, aby se podobná situace neopakovala. Ze svých stránek reklamu, kterou ještě předtím mnoho lidí stihlo sdílet, stáhla.

V reklamě jde žena v noci sama, načež jí začne pronásledovat muž. Vzápětí si pohledná žena začne z obličeje pomocí odličovacího ubrousku stírat make-up.

Číňané debatují o nové reklamě od Cartiera. Podle nich podporuje práva LGBT

Když ji stalker chytí, otočí se k němu osoba čelem již odlíčená. Postavu ženy v tuto chvíli už ale hraje muž. V čínštině se pak na obrazovce objeví slovo „zvracet“ a Stalker zmizí.

Kontroverzní reklama byla zveřejněna v době, kdy na čínském internetu sílí kritika sexismu a obviňování obětí.

Loni se terčem kritiky v Číně stal manuál radící univerzitním studentkám, jak se oblékat, aby se vyhnuly sexuálnímu obtěžování.

Univerzita v autonomní oblasti Kuang-si na jihozápadě Číny studentkám radila, aby se oblékaly cudně, neměly odhalená záda a hluboké výstřihy, kterými by mohly „vyvolávat pokušení“.

Akademie umění ve východočínském východočínského Chang-čou mezitím uvedla, že ženy, které jsou krásné či se příliš soustředí na svůj vzhled, mohou vyvolat nechtěnou sexuální pozornost mužů.

,
Témata: reklama, Čína, BBC