Uzavřený supermarket na pražském Bohdalci (1. listopadu 2020)

Uzavřený supermarket na pražském Bohdalci (1. listopadu 2020) | foto: ČTK

Kaufland začal přijímat většinu stravenek. Vezme až deset poukázek na nákup

  • 68
Po Lidlu a Globusu začíná v mnohem větší míře přijímat stravenky i společnost Kaufland. Limit platby poukázkami Benefit Plus, Up (původně Le Cheque Déjeuner) a kartou eStravenka, nastavil řetězec na 1 600 korun na jeden nákup u papírových poukázek. Platba elektronickými stravenkami je bez limitu.

Přetahovaná o zákazníky, kterým se v době častých home officů v kancelářích nahromadí stravenky za několik měsíců, začala před měsícem, když Lidl oznámil, že od 1. října začne přijímat běžné stravenky firmy Sodexo (Gastro Pass) kromě svých vlastních Naše stravenka.

Bylo jen otázkou času, kdy k rozšířeíní přistoupí sesterský Kaufland, který je s Lidlem ve stejné německé skupině Schwarz-Gruppe.  Ten dosud přijímal vlastní Stravenky Naše Stravenka a Ticket Restaurant. Další typy stravenek začíná přijímat od 9. listopadu.

Hledáte uplatnění v maloobchodní síti? Najděte si novou práci na portálu jobDNES.cz

„Rozšiřujeme možnost placení pro naše zákazníky, kteří využívají stravenky nebo stravenkové karty. Limit pro jeden nákup s papírovými stravenkami je 10 kusů poukázek nebo hodnota 1600 korun, elektronické stravenky jsou bez limitu,“ uvedla mluvčí Renata Maierl.

Od listopadu začal stravenky přijímat také Globus. I on nastavil vysoký limit, a sice 1 000 korun na jeden nákup. To je do této doby dost neobvyklé, třeba Tesco přijímá maximálně pět kusů stravenek nehledě na jejich nominální hodnotu. Kdo chce platit víc, musí si tak nákup rozdělit. Globus přijímá i stravenky Edenred a Sodexo.

Tato stravenková lavina může mít kromě hromadění stravenek ještě jeden pragmatický důvod. Obchodní řetězce totiž prodávají i nepotravinové zboží a mohou předpokládat, že se část vánočních nákupů z uzavřených kamenných obchodů a nákupních center přesune právě k nim. Za stravenky si sice nikdo hračky nebo domácí potřeby nekoupí, ale jejich akceptování může být rozhodujícím momentem, jak k sobě přitáhnout zákazníky k velkým vánočním nákupům.