horká linka

-
* Další z mnoha dotazů čtenářů týkajících se reklamací bot zavolala na horkou linku TEST DNES Bohumila Toupalová z Prahy 8. Po několika dnech reklamovala boty, které měly špatně přišité pásky, a nedalo se v nich proto chodit. Prodavačka poslala boty na posouzení ke kvalitáři a ten reklamaci neuznal. Jeho písemné vyjádření však paní Toupalová od prodavačky nedostala a chtěla by vědět, zda jí ho prodavačka musí na požádání předložit.

Podle zákona o ochraně spotřebitele rozhoduje o vyřízení reklamace prodejce a je zcela na jeho uvážení, zda reklamovaný výrobek pošle na odborné posouzení někomu jinému. Paní Toupalová může od prodavačky chtít pouze potvrzení o tom, že boty reklamovala a jakým způsobem a dokdy v prodejně reklamaci vyřídili.

* Také Karel Kyncl z Uherského Ostrohu reklamoval boty - kopačky, u kterých se po čtrnácti dnech nošení rozlepila podrážka. V prodejně boty opravili, ale když se během několika dnů závada objevila znovu, pan Kyncl boty reklamoval podruhé. Tentokrát mu v prodejně nabídli nové kopačky s tím, že ty, které reklamoval, nejdou opravit. Když chtěl místo výměny zboží vrátit peníze, vedoucí prodejny nesouhlasila.

Pan Kyncl má prý buď souhlasit s výměnou, nebo nedostane nic. Pan Kyncl má na vrácení peněz právo. Pokud má totiž výrobek vadu, kterou není možné opravit a kvůli níž nemůže zákazník výrobek používat, má právo buď na výměnu zboží, nebo vrácení peněz. Pro jakou možnost se rozhodne, záleží na něm, nikoli na prodávajícím. Jestliže mají v prodejně jiný názor, zbývá panu Kynclovi možnost domáhat se svého práva podáním žaloby u soudu.