Česká spořitelna

Česká spořitelna | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

Klientům spořitelny s číslem T-Mobile chodily pozdě SMS. Systém už běží

  • 97
Významná část klientů České spořitelny používající internetové bankovnictví Servis24 nemohla odesílat platby, zadávat jiné příkazy či měnit nastavení svých účtů. Nedostala totiž včas ověřovací SMS. Závadu banka ve čtvrtek před polednem odstranila.

"Potíže se týkaly pouze klientů, kteří mají mobilního operátora T-Mobile. V tuto chvíli jsme příčinu problému odstranili a zasílání autorizačních SMS je plně funkční. Z důvodu velkého množství posílaných autorizačních SMS zpráv však zprávy mohou přijít se zpožděním," uvedl mluvčí České spořitelny Jan Holinka. Zároveň podle něj během dne dojde ke zpoždění některých zůstatkových SMS zpráv.

Potvrzovací SMS zprávy s kódy, které jsou nutné například k odeslání platby, chodily minimálně od středečního večera až s dvouhodinovým zpožděním. Podle pracovníka klientské linky České spořitelny, na kterou se reportér MF DNES dovolal až po dvaceti minutách, se problém týkal mobilních čísel v síti T-Mobile.

Chyba byla podle klientského servisu mimo banku. Kdo potřeboval zaplatit a pro ověření používá číslo T-Mobile, musel k bankomatu nebo na pobočku, uvedl pracovník banky. T-Mobile však vinu za problémy popřel. "Problém je na straně České spořitelny. Prověřili jsme jediný kanál, který je dedikovaný pro tuto banku a ten je z naší strany funkční," řekla iDNES.cz mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.

Na stránkách Servis24 nebylo ještě ráno minimálně do půl deváté žádné oznámení o výpadku. Nyní spořitelna informuje, že vedle potíží s autorizačními SMS budou se zpožděním rozeslány i zpoplatněné textové zprávy o zůstatcích na účtech. Internetové bankovnictví spořitelny patří mezi nejvyužívanější platební cesty v Česku, podle webu spořitelny tuto službu aktivně využívá téměř 1,5 milionu lidí.

,