Kvůli investicím nepočítá spořitelna se zadlužením, vše chce financovat z vlastních zdrojů.
Původní síť byla podle zástupců spořitelny stavěna pro půl milionu karet, ovšem v současnosti jich spořitelna má už čtyřikrát více.
"Síť se přetěžuje a transakce přes bankomaty i platby u obchodníků přitom rostou v násobcích," dodal Jeníček.
Při sedmdesáti milionech transakcí loni z bankomatů spořitelny klienti vybrali 160 miliard korun.
"Takže čtvrtina státního rozpočtu protekla přes naše bankomaty," konstatoval Jeníček.
Spořitelna připravuje od dubna zásadní zdražení poplatků, ale po- dle Stacka mohou klienti využívat modernější služby, které jsou naopak proti současným cenám levnější.
"Nepřijímám, že starší lidé nebudou používat pro komunikaci s bankou telefon či internet. Potvrzuje to například vývoj ve Skandinávii, kde jsou tyto služby rozšířeny," řekl Stack.
I přes zdražení řady poplatků je podle něho spořitelna ve srovnání s jinými bankami stále konkurenceschopná.
Při obsluze sporožirového účtu přes telefon či internet vyjdou poplatky asi o polovinu levněji než při návštěvě přepážky v bance.
S internetovým bankovnictvím chce spořitelna přijít již v prvním pololetí. Jeho zřízení má být zdarma a měsíční poplatek bude pět korun.
Zavádění moderních služeb by nemělo vést k snižování počtu poboček. "To není v plánu," dodal Jeníček.