Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto | foto: Lukáš Kuběna, MF DNES

Okřídlený šíp bude používat již jen Škoda Auto. Strojírny značku prodaly

  • 100
Strojírenské firmy Škoda Group, jejímž většinovým vlastníkem je PPF, prodaly automobilce Škoda Auto ze skupiny Volkswagen práva ke značce Škoda. Dohodly se tak na ukončení sporů o užívání značky s okřídleným šípem.

Škoda Group může název Škoda i znak okřídleného šípu používat do roku 2029. Ve čtvrtek to oznámila společnost PPF, cenu neuvedla.

Dohoda ukončuje známkoprávní spory týkající se souběžného užívání značky Škoda a umožní odstranit problém častého zaměňování značek plzeňské strojírenské společnosti a mladoboleslavského výrobce osobních automobilů. Tato změna se podle PPF nijak neprojeví na existujících, rozjednaných či budoucích zakázkách plzeňské skupiny Škoda, včetně společnosti Škoda Transportation.

Smluvní strany se dohodly na tom, že nezveřejní finanční podrobnosti ujednání o prodeji práv ke značce Škoda. Získané peníze přispějí především ke snížení zadlužení Škoda Group a k dalšímu rozvoji jejího podnikání ve skupině PPF, včetně vývoje inovativních produktů a tvorby nových pracovních míst, uvedla PPF.

PPF loni vydělala 5,9 miliardy korun, rok předtím tratila přes 6 miliard

„Zůstáváme hrdými nositeli odkazu Emila Škody, který položil základy rozvoje průmyslu v Plzni i celém Česku. Nicméně přišel čas respektovat realitu a vyřešit neshody ohledně rozsahu práv, kdy pod stejnou značkou působí na trhu zcela rozdílné produkty,“ řekl investiční manažer průmyslové divize skupiny PPF a předseda dozorčí rady Škoda Transportation Stanislav Kuba.

„Uzavřená dohoda ve finále pomůže plzeňské Škodovce udělat zásadní krok směrem do budoucnosti, kdy chceme být firmou nabízející nejen jednotlivé prostředky hromadné dopravy, ale celá řešení pro moderní mobilitu,“ dodal Kuba.

Škodu Transportation zná jen čtvrtina populace

Loňský průzkum společnosti Ipsos pro Škoda Group ukazuje, že veřejnost si dnes značku Škoda nejčastěji spojuje s výrobou aut (93 procent), zatímco plzeňskou Škodu Transportation zná jen čtvrtina populace Česka.

Škoda Auto vlastnila značku a logo Škoda pro automobily a s nimi související zboží a služby, ale většina historických práv zůstala v majetku Škody Plzeň a na její činnost navazujících společností, včetně Škoda Group a Škoda Transportation.

Logo s okřídleným šípem si nechala Škodovka zaregistrovat jako ochrannou známku v prosinci 1923 a v roce 1937 k němu připojila text Škoda. Mladoboleslavská automobilka používala značku Škoda od roku 1925.

Novým šéfem PPF je Jiří Šmejc. Může získat desetiprocentní podíl

Skupina PPF v roce 2017 v oznámení o akvizici Škody Transportation uvedla, že tehdy koupila sto procent akcií společnosti včetně dalších aktiv souvisejících s její činností, zejména ochranných známek „Škoda“.

Investiční skupina PPF podniká ve 25 zemích v Evropě, Asii a Severní Americe. Investuje do finančních služeb, telekomunikací, médií, biotechnologií, nemovitostí či strojírenství.

Do skupiny patří například splátková společnost Home Credit, dále Air Bank, telekomunikační firmy Cetin a O2, mediální společnost Central European Media Enterprises (CME), nemovitostní skupina PPF Real Estate Holding, strojírenská Škoda Group nebo provozovatel mýta v ČR CzechToll.

,