Pohřeb hradí pojišťovna. Posmrtnou jistotu si předplatily tisíce lidí

  19:00aktualizováno  19:00
Zatímco počty životních pojistek v Česku klesají, na trhu se objevil nový fenomén - Češi si pojišťují náklady spojené s pohřby. Nové pojistky klientům pohřebních pojišťoven poskytují jistotu, že za sebou blízkým nenechají finanční zátěž spojenou s náklady na pohřeb.

Pojištění pohřbu nakupují zejména penzisté vyššího věku. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Zřejmě nejviditelnějším poskytovatelem pojištění nákladů na pohřeb je díky probíhající reklamní kampani společnost 4Life Direct. Firma, kterou ovládá společnost 4Life International Group Limited, registrována na Maltě. Nabízí produkt „Pro mé blízké“, který si podle firmy na českém trhu koupilo od roku 2014 už několik desítek tisíc Čechů.

Složte si rakev za dvě minuty sami. Polská firma dobývá evropský trh

„Uvědomujeme si, že náš produkt nenabízí pro klienty doživotní zajištění jejich rodiny. Ale poskytne jim jistotu, že za sebou nenechávají neuhrazené závazky nebo finanční zátěž spojenou s náklady na pohřeb. A proto jsme začali s nabídkou tohoto druhu pojištění, která podle nás odráží reálnou potřebu současnosti,” vysvětlila iDNES.cz mluvčí 4Life Direct Jana Pitříková.

Pojištění pohřbu nakupují zejména penzisté vyššího věku. Firma pojistku nabízí seniorům do věku 85 let, přičemž neprověřuje jejich zdravotní stav. Pojištění se platí měsíčně.

Red Sands Group, registrovaná na Gibraltaru, pro kterou toto pojištění 4Life Direct zprostředkovává, má po Evropě v současné době přes milion klientů a v roce 2015 vyplatila na pojistném plnění více než 59 milionů liber. Přesný počet českých klientů však kvůli interním předpisům nechce prozradit.

Na českém trhu nabízí pojištění pohřbů také Česká pojišťovna. „Pojištění pohřbu má u nás skutečně dlouhou tradici. První smlouvy byly sjednány v 50. letech minulého století prostřednictvím Společnosti přátel žehu. Největší rozmach pojištění pak nastal v 70. a 80. letech a v současné době evidujeme více než 55 tisíc aktivních smluv,” uvádí mluvčí České pojišťovny Ivana Buriánková.

Životní pojistky na ústupu

Model jakým funguje pojištění pohřbu České pojišťovny je však od modelu 4Life Direct odlišně. „Jedná se o jednorázové pojistné, prostředky uložené v pojišťovně se zhodnocují garantovaným úrokem. Pojistná částka začíná na limitu 20 tisíc korun. Většina pojistek je potom sjednána s pojistnou částkou v rozmezí 25 až 30 tisíc korun,” vysvětluje Ivana Buriánková.

Z dalších pojišťoven, které server iDNES.cz oslovil, nenabízí pojištění pohřbů žádná. Na trhu jde tedy pořád o rozsahem malý produkt. „Pojištění pohřbů je produkt s velice nízkým podílem na celkovém předepsaném pojistném, který okrajově pojišťují jen dva naši členové,” říká mluvčí České asociace pojišťoven Jolana Ackermannová.

Za zmínku ovšem stojí fakt, že zatímco popularita pojištění pohřbů roste, tradiční produkt životních pojistek v počtu smluv v posledních letech klesá. „Dlouhodobý trend již od konce roku 2009 spočívá v postupně se snižující dynamice růstu životního pojištění vedoucí nejprve k nižším růstům, následně stagnaci a nyní poslední dva roky k postupně se prohlubujícímu poklesu předepsaného pojistného. Zároveň dochází k celkovému poklesu počtu platných smluv životního pojištění,” potvrzuje Jolana Ackermannová.

Nejčtenější

Polovina Čechů nebere důstojnou mzdu, měli by vydělávat zhruba 30 tisíc

Ilustrační snímek

Jakou byste měli mít mzdu, abyste mohli v Česku žít důstojně? Výzkumníci z platformy pro důstojnou mzdu, na jejíž práci...

Dovolené tisíců Čechů v ohrožení, neštěstí Boeingu dopadá na cestovky

Letadlo typu Boeing 737 společnosti Smartwings

Ohrožené dovolené s odletem z menších českých letišť nebo osekaná linka na Kapverdské ostrovy a do sousedního Senegalu....

Přejmenujte 737 MAX, radí Trump Boeingu v krizi. Na sítích se mu už smějí

Boeingy 737 MAX nesmějí už ani do USA, rozhodl prezident Trump

Americký prezident Donald Trump přišel s receptem na řešení krize ve společnosti Boeing. Podle něj by společnosti...

„Rukávky“ překážejí. Vypitá dětská pitíčka nikdo nechce recyklovat

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Až dva tisíce tun vytříděných PET lahví ročně se podle odhadů recykluje složitěji, než by mohlo. Situaci komplikují...

Velké obchody o Velikonocích: v pátek otevřeno, zavřené budou v pondělí

Ilustrační snímek

Na Velký pátek, kdy si křesťané připomínají ukřižování Krista, budou všechny obchody otevřené. Na Velikonoční pondělí...

Další z rubriky

ČSOB se stane jediným vlastníkem stavební spořitelny ČMSS

ČSOB - ilustrační snímek

Československá obchodní banka získá 45procentní podíl v stavební spořitelně ČMSS od německé stavební spořitelny...

Kapsch se nechce vzdát mýtného tendru. Poslal na ÚOHS další žalobu

Ilustrační snímek

Společnost Kapsch podala u Krajského soudu v Brně další žalobu na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže kvůli jeho...

Burger King láká na whopper bez masa. Stojí víc než klasický

První Burger King v Česku

Americký řetězec Burger King v pondělí oznámil, že do své nabídky uvede nový vegetariánský burger. Podle firmy zákazník...

Najdete na iDNES.cz