OTÁZKA:
Dobrý den...
mám zcela konkrétní dotaz plynoucí z mé čerstvé zkušenosti. Koupila jsem si před dvěma lety docela drahý notebook u renomované firmy. Nyní, před ukončením záruční doby jsem jej musela, mj. pro stejnou závadu už podruhé, reklamovat. Výsledek... jedna závada mi byla uznána, ovšem několik dalších mi nebylo uznáno s tím, že jde o běžné opotřebení a notebook mi byl vrácen až po 7 týdnech. Když jsem poukazovala na povinnost vyřídit reklamaci do měsíce, bylo mi řečeno, že vzhledem k tomu, že mi ne všechny mnou nahlášené závady byly firmou uznány jako reklamace a protože jsem na jejich odstranění trvala i za cenu, že si je uhradím sama, nemusí být 30-ti denní lhůta dodržena... Jak to tedy v tomto případě je a co všechno mi nemusí uznat jako reklamaci? Poukazovala jsem například na naprosto ošoupané šasi notebooku,opět prasklé víko s panty, již nefunkční baterii atd... Děkuji za odpověď... Zem.
D.Zem.
ODPOVĚĎ:
V tomto příapdě by byl zřejmě jediných východiskem soudní znalec. Je otázka, zda základní reklamace byla či nebyla vyřízena do 30 dnů, jak přesně jste reklamovala - tj, co je napsáno v reklamačním protokolu,. Prodávající je povinen písemně Vám také zdůvodnit zamítnutí reklamace (§ 19 zákona o ochraně spotřebitele). Pokud něco z toho nedodržel, obraťte se na ČOI. Z vašich informací není možné přesně stanovit, kde se stala chyba, obraťte se kdyžtak na další poradenské kanály SOS.
15.10.2007 12:27