OTÁZKA:
Dobrý den, koupili jsme si přes internet domácí pekárnu. Když jsme ji doma vybalili, všimli jsme si, že má promáčká dvířka. Volali jsme do firmy, abychom se poradili, co dál, zda ji vymění. Nikdo nebral telefon. Poslali jsme mail a požádali je, aby se ozvali. Pracovník reklamačního oddělení sice zavolal, ale dovolal se v nevhodnou dobu, proto jsme požádali, aby zavolal později. To už se ale neozval. Poslali jsme proto mailem do této firmy sdělení, že bychom byli rádi, kdyby tuto pekárnu uznali jako reklamaci a měli jsme snahu domluvit se s nimi, že do Prahy, kde mají sídlo, zajedeme a osobně ji vyměníme za dobrý kus. V příloze jsme také přiložili fotografii promáčklých dvířek (nejde o vadu fukční, spíše estetickou). Na mail neodpověděli, proto jsme jim zaslali doporučený dopis, že chceme pekárnu reklamovat. Pekárnu máme doma, bojíme se, že když ji odešleme, neuvidíme ani pekárnu, ani peníze. Na doporučený dopis opět nereagovali, ale nejspíš ho převzali, protože se nám nevrátil zpět.
Pekárnu jsme objednali na přelomu srpna a září a nevíme, jak postupovat dál. Nevíme, jak se s firmou domluvit. Telefon neberou, na mail nereagují. Poradíte, prosím, jak postupovat? Obávám se, že když to dáme k soudu, povleče se to a náklady s tím spojené budou neúměrně vysoké... Děkuji. Mirka
Mirka
ODPOVĚĎ:
Těžko poradit, zdá se, že nejde o příliš solidní firmu a Vám by se opravdu mohlo stát, že nebudete mít ani peníze ani pekárnu. Měla byste právo na odstoupení od smlouvy, zdá se, že od Vaší reklamace uplanulo 30 dní a nebyla vyřízena. Pokud vada nevadí, zatím si pekárnu nechte a požadujte slevu. Reklamovat můžete také v sídle dotyčné firmy, pokud s prodejcem není možné se dohodnout.
15.10.2007 11:54