Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati

  • 53
Sedm set tun těžké zařízení opravuje severočeskou Švestkovou dráhu, železniční trať mezi Litoměřicemi a Mostem. Během dvanácti hodin dokáže unikátní stroj od rakouského výrobce železničních stavebních strojů Plasser & Theurer kompletně obnovit dva kilometry železniční trati.

Stroj v sobě kombinuje dvě technologie. Mění staré pražce za nové a zároveň dokáže čistit štěrk z kolejového lože.

„V prvním kroku zařízení odsune stávající kolejnice a vyjme pražce. Ty pak dopraví na plošinové vozy,“ popisuje činnost zařízení RU 800 S, které je jediné svého druhu na světě, Lukáš Ostrý ze stavební společnosti Swietelsky. Ve druhém kroku pak pokládá nové pražce, na které opětovně vkládá kolejnice.

Bezmála dvě stě metrů dlouhý stroj byl vyrobený v roce 2005. Pro práci potřebuje součinnost 26 strojníků a osmi pomocných dělníků. Během příštího roku by podle Ostrého měl být dokončeno druhé obdobné zařízení, které bude ještě o něco výkonnější.

„V Česku podnikáme zcela samostatně, ale využíváme také železniční techniku našeho koncernu. Ten disponuje nadstandardně vybaveným strojovým parkem, díky kterému patří ke světovým lídrům v oblasti železničních strojů. Naše unikátní stroje se nyní snažíme nasazovat i v České republice,“ uvedl jednatel a obchodní ředitel české pobočky společnosti Swietelsky  Rail Viliam Perknovský.

Technologický unikát, který má 35 náprav, z nichž je dvanáct hnacích, bude opravovat zhruba tři kilometry dlouhý úsek od souběhu tratí před Sedlcem u Obrnic po Obrnice.