Informoval o tom deník E15. Podle něj poputuje výtěžek ze silnic první třídy do státního fondu dopravy. Peníze vybrané na silnicích druhé třídy připadnou krajům. Stát si od nich ale vybere náklady na provoz systému.
V případě, že se silnice druhé a třetí třídy při výběru mýtného ukážou jako prodělečné, má ministerstvo dopravy podle svého mluvčího Jakuba Ptačinského připravenou variantu. "Naším zájmem není prodělečný systém dotovat. Proto jsme připraveni použít zákazové značky," sdělil iDNES.cz Ptačinský. Ministerstvo by jejich pomocí navedlo například kamiony na placené cesty.
Výběrové řízení na dodavatele systému včetně palubních jednotek plánuje ministerstvo dopravy vypsat do měsíce. Přestože žádná technologie nebude předem vyloučená, je jasné, že ministerstvo počítá se satelitním systémem, který nevyžaduje stavbu bran. "V podmínkách tendru budeme chtít zajistit určité procesy, které by se daly jen těžko zvládnout prostřednictvím mikrovlnných bran," řekl listu náměstek ministra dopravy Marek Sýkora.
Satelit bude muset být kompatibilní se současným mikrovlnným systémem, který v Česku na 1100 kilometrech dálnic a 130 kilometrech silnic první třídy postavila společnost Kapsch. Ta nedávno propojení obou systémů prezentovala. Zájem o zakázku má kromě jiných i slovenská společnost SkyToll, která provozuje výběr mýta na Slovensku.
Mýtné by mělo platit zatím jen mimo zástavbu, v budoucnu je ale možné, že řidiči budou platit i za průjezd městy.