Diskuze

Na jihu Čech má být nejdelší železniční tunel, peníze ale ještě nejsou

Nejspornější úsek stavby železničního koridoru ze Ševětína k českobudějovické čtvrti Nemanice po dlouhém rozhodování posvětilo ministerstvo životního prostředí. Součástí chystané dvacetikilometrové trati mají být dva tunely o celkové délce osm kilometrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DP

Mr. Neutron

31. 8. 2011 10:29
JAK CHTĚJÍ DĚLAT TUNEL, KDYŽ NEMAJÍ PENÍZE

8-o 8-o ?

0 0
možnosti
RJ

turista-

31. 8. 2011 10:45
Re: JAK CHTĚJÍ DĚLAT TUNEL, KDYŽ NEMAJÍ PENÍZE

Na železniční stavby dá klidně přes 50% EU. Pak skoro vše, co dá náš stát, vybere zpět na DPH a jiných daních a dalších makroekonmických důsledcích (zaměstnanost).

0 0
možnosti
JN

JAR-47

30. 8. 2011 22:58
zase

jedna megalomanská investice která není nutná..............a na kterou nemáme

0 0
možnosti
RJ

turista-

31. 8. 2011 10:17
Re: zase

Je to hodně nutné. Kompletně modernizovaná trať bude znamenat jízdní dobu Praha-ČB 2 hodiny pro zastávkový rychlík a 90 minut pro Pendolino. A právě tyhle tunely k tomu hodně příspějí, viz mapy na http://www.4-koridor.cz/ ).

Tím se trať může stát komerčně zajímavá (podobně jako Praha-Pardubice-Olomouc-Ostrava) a obejde se bez dotací.

0 0
možnosti
MR

TigerM

30. 8. 2011 21:52
nejdelsi?

Nejakej mistejk ne, nejdelsi zeleznicni tunel je v Praze na trati Hurka-Rajska zahrada, vicemene dva soubezne tunely i s podzemnima stanicema... dobrejch 20km...

0 0
možnosti
6

666999666

30. 8. 2011 13:44
Tunel to bude,

ale na daňového poplatníka ;-DRvRvRv

3 0
možnosti
JN

Yesname

30. 8. 2011 12:29
Tak to vidím zase

ne nějaký tunel. Dotované dráhy postaví za dotace tunel a ještě budou křičet o další prachy. Omezují se lokální spoje jako zbytečné a rozhodně na ně nejdou takové nehorázné náklady. Jak je to možné v době, kdy se šetří, kde se může?!?

0 0
možnosti
RK

kladnyhrdina

30. 8. 2011 13:21
Re: Tak to vidím zase

Dráhy žádné tunely nestaví. Staví snad tunely Jančura? To jsou provozovatelé dopravy. Tunely staví Ředitelství silnic a dálnic a Správa železniční dopravní cesty.

2 0
možnosti
J

jenickK

30. 8. 2011 12:08
Snad díky této asi 130 km dlouhé rychlostní trati

zkrátí časovou náročnost mezi ČB a Prahou ze současných 4 hod na alespoň ty 2,5, které tenhle vlak jezdil v dobách své největší slávy. Jo, a taky doufám, že konečně na tuhle trať dají jídelní vůz, což je jediné místo, kde se cestování s ČD dá přežít humánním způsobem.

0 0
možnosti
H

HuLarus

30. 8. 2011 13:35
Re: Snad díky této asi 130 km dlouhé rychlostní trati

Dva a půl hodiny to vlaky jezdily před zahájením oprav, předpokládám, že po dokončení to snad pomalejší nebude. Horší je, že to je práce k ničemu, protože vlak má jet 130 km míň než hodinu. Takhle tu trať definitivně zabili, po dokončení D3 Tábor-Veselí to bude autem z Prahy do ČB kratší než dvě hodiny a vlak v dohledné budoucnosti ani ty dvě hodiny nedá (autem po eventuálním dokončení D3 za hodinu).

0 0
možnosti
T

tyraelid

30. 8. 2011 11:43
Neustupovat vyderacum

Vyhozene penize, tbytecnych 8 miliard. Vedte to po povrchu. Takhle nikdy nic nedotavime.

0 0
možnosti
RL

Vodafonek

30. 8. 2011 12:08
Re: Neustupovat vyderacum

Bydlim v Ševětíně a myslim, že po povrchu to nemá cenu. Je tam opravdu velké převýšení. Každopádně souhlasim, že jsou to vyhozené peníze. Vlaky tu jezdí prázdné.

0 0
možnosti
U

ukasek

30. 8. 2011 11:42
haha

to bude TUNEL! ;-D

0 0
možnosti
PH

picky

30. 8. 2011 11:55
Re: haha

Věřím tomu, že ten "budování" toho tunelu už začalo.

0 0
možnosti
RR

ro16ck

30. 8. 2011 11:37
Pak že nejsou "money"

Tak sebereme Žaludovi, Fejkovi a pár dalším a postavíme si 2 tunýlky. Dneska jezdí vlaky kudy? :-) Zase se ekologům něco nelíbí... to zas bude miliard....;-€

0 0
možnosti