- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyby se tehda stavěla D47 (dnes D1) do Bohumína formou PPP, tak 30 let jezdíme po kvalitní dálnici, která by se pak v super stavu předala státu. Ale dali to postavit Eurovii a výsledkem je zvlněná dálnice s omezením do jednoho pruhu a rychlosti omezenou na 60km/h. Hlavně že se ušetřilo a pár lidí z ŘSD se napakovalo. Ale jezdit se po tom nedá. Takže výsledkem je, že se miliardy vyhodily oknem a další miliardy bude stát odbagrování celého dálničního tělesa a postavení víceméně nové dálnice.
Bude to dramaticky větší zlodějna, než privatizace vodáren a kanalizací.
Už som to raz písal v inom príspevku, ale zopakujem to aj tu:
Bol som proti PPP projektom na Slovensku a akosi mám stále voči tomu averziu. Proste som stále presvedčený že takéto investície by mal stavať štát a následne aj vlastniť. ..... ale ...... Po pár rokoch užívania ďiaľnic na slovensku môžem ale prehlásiť, že slovenský PPP úsek je najkvalitnejší úsek diaľnice. Či už kvalitou vozovky, zvodidiel, dopravným značením, starostlivosťou o zeleň a trávnaté plochy pozdĺž celej diaľnice. Proste vidno lepšiu kvalitu diaľnice a aj lepšiu starostlivosť o ňu. Kto je všímavý zbadá to na pohľad. Rozdiel pekne vidno aj pri prechode R1 z PPP (časť Pr1bina) na štátny úsek v správe NDS. ..... predpokladám, že stavebník, ktorý si ju postaví a má ju potom prevádzkovať 30 rokov si ju asi nepostaví zle a nešetrí na niečom čo ho za 5 rokov dobehne pri údržbe, taktiež nezanedbá údržbu ktorá pri nejakej dopravnej nehode znamená značnú pokutu.
PPP je jenom zlodějna. V nejlepším případě by to byla normální stavba na splátky, ale to nemá stát zapotřebí.
Ano, tenkrát nás to Zemanem (!!!) nerealizované PPP stálo stovky milionů, které jsme jako stát museli vyplatit investorům za nerealizovaný záměr ...