Firma nakoupí 34 boeingů 777-9X a 25 letadel Airbus A350-900. V historii firmy jde o největší objednávku, podle ceníkových cen nová letadla stojí 14 miliard eur (v přepočtu zhruba 350 miliard korun). Jde i o největší investici soukromého sektoru v Německu. Skutečná cena však bude zřejmě nižší.
Nová letadla pro dálkové lety mají nahradit boeingy 747-400 a airbusy A340-300, které mají postupně zmizet z flotily Lufthansy do roku 2025. První dodávka nových letadel je naplánována na rok 2016.
Předností letadel je nízká spotřeba
Firma si od nasazení novějších letadel slibuje i úspory za palivo a menší vliv na životní prostředí. Ani jedno z objednaných letadel dosud není v pravidelném provozu a výrobci pokračují s jeho vývojem a testováním. "Žádné z letadel nemá nižší spotřebu kerosinu na sto kilometrů, než námi objednaná letadla," uvedla firma ve svém prohlášení. Spotřeba na cestujícího se u Lufthansy poprvé dostane pod tři litry na sto kilometrů, náklady na palivo mají klesnout o čtvrtinu.
S novými stroji slibuje firma i pohodlnější cestování, paluba bude širší než u Airbusu A340.
"Tato investice zajistí práci pro 13 tisíc lidí v Lufthanse a tisíce míst u našich dodavatelů," řekl šéf Lufthansy Christoph Franz, který tento týden oznámil odchod z Lufthansy do farmaceutické firmy Roche.
Celá skupina Lufthansa Group, pod kterou spadají například Austrian Airlines, Swiss nebo Brussels Airlines, má objednáno celkem 295 nových letadel v hodnotě přes 36 miliard eur. Firma postupně sníží počet typů dálkových letadel ve své flotile z osmi na šest, aby ušetřila na nákladech na údržbu.