Diskuse k článku

VIDEO: V Praze poprvé přistálo letadlo American Airlines z Filadelfie

Na pražském letišti v sobotu před devátou hodinou ranní přistálo letadlo American Airlines na pravidelné lince z pensylvánské Filadelfie. Spojení, které plánují největší světové aerolinky do Prahy provozovat během letní sezóny, zajišťuje Boeing 767-300 pro 209 pasažérů ve třech cestovních třídách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V92a96c72l74a14v 89M34e18d23e27k 5911622125745

No, nevím nevím ... Ta Filadelfie mi nedává moc smysl. Sama o sobě moc zájemců nepřitáhne - a jako přestupní bod taky moc ne.

Potenciál mají vpodstatě jen 3 cílové lokality : NY (tam už z Prahy lítá Delta), Miami a LA.

A pokud to bylo zamýšleno jako letiště pro přestupy, tak jednině Atlanta. Počet přípojů v Atlantě a Filadelfii aboslutně nelze srovnávat.

0/0
7.5.2018 4:03

J19a32k64u38b 72V74o61k22a79t42ý 8874897262424

zřejmě táhne, jinak by asi nenabízeli let denně. Ono při možnosti přestupu úplně všude po Americe je to celkem jedno kudy letíte jestli JFK, ATL nebo PHL

0/0
7.5.2018 14:05

J10a65n 77L50u54k42á60š 7487523423142

Jednak PHL je jeden z halvnich hubu AA, takze to s temi pripoji nebude tak spatne.

Navic, pokud je to treba na PHL levnejsi, tak autem je to odtamtud do NYC kousek, ale taky do DC, Baltimore nebo Atlantic City.

0/0
9.5.2018 17:47

M77i22c90h35a35l 12M66i44l37l76e87r 9196832759912

s prihlednutim na dostupne informace se zda, ze American Airlines skutecne zaradily na linku Praha - Philadelphia jedno z jejich starsich typu letadel.

Ze zdroju vyplyva, ze maji 24 x B767 300 ER, ale tato letadla planuji uz od 2019 nahrazovat letadly B787- 8

B767 se ve svete vseobecne povazuji za technologicky "stary model", ktery je nahrazovan jinymi typy letadel.

Napr. Qantas vymenil sve B767 za sice mensi ale modernejsi B737-800 na nekterych linkach doma a na Novy Zeland, za A330 - 200 na domacich linkach a A 330-300 na mezinarodnich a v posledni dobe za B787-800 Dreamliner.

0/0
6.5.2018 9:12

V38a29c31l21a61v 34M57e45d28e96k 5831902965345

pokud jde o stáří konkrétního kusu - to není podstatné, aerolinky mají ve zvyku na lince letadla střídat.

Mluvit o nějakých 737 na lokálních linkách Quantasu - to jste hodně mimo, s tímhle se lety přes Atlantik opravdu létat nedají.

B787 mají ještě aerolinky relativně malé množství, a zcela logicky je nasazují na ty nejlukrativnější tratě.

B767 je letdlo hodně oblíbené. Má rozložení sedaček 2-3-2, takže nikdy nepřelézáte více než jednoho cestujícího. Ostatní widebody letadla bývají oproti němu nazývány "dobytčáky"

0/0
7.5.2018 4:18

V33a64c88l13a89v 30M41e57d43e66k 5501612635235

Navíc dalším, co se bere v potaz je kapacita. Ty rozdíly sice nejsou nijak dramaticky vysoké - ale aerolinky se snaží s volnými místy plýtvat co nejdéle.

Například Delta také na jaře a na podzim létá PRG-JFK s 767-300, a přes léto, kdy je o trochu vyšší zájem létá s A330-200. 218 nebo 253 cestujících je zkrátka rozdíl.

A JFK-AMS létá s 767-400, které má větší kapacitu, než A330 i B787 (s vyjímkou 787-10, která ale ještě nelétá)

0/0
7.5.2018 4:58

M74i65c37h10a62l 44M58i83l56l23e23r 9816662599662

nerekl jsem NIKDE, ze by nejake aerolinky mely pouzivat B737 pres Atlantik!! pouze poukazal jak se B767 zamenuje v RUZNYCH pripadech.

Qantas (bez -u- ve jmene) je dal na linku z vychodniho pobrezi Australie na sve 2-4 lety denne z kazdeho mesta na Novy Zeland. 2200 az 2700km vzdalenost, podle toho odkud se leti. Vyhoda je, ze mohou pasazerum dat vetsi vyber letu pres den, nez s vetsim letadlem, ale za pohodlne jsem to nikdy nepovazoval. Vzdy davam prednost letat s necim vetsim. ;-D

Nejlepsi bylo letet mezi NZ a Australii s A380 Emirates.

Horsi je, ze nektere aerolinky pouzivaji B737 na delsi vzdalenosti, napr Fijian Air z Melbourne svuj jediny let denne na Fiji, skoro 4000km v B737 hranici s nocni murou a je to pro nas to jedine, co nas odrazuje od castejsich cest na Fiji. Qantas tam kdysi letal s B747! ted uz vubec ne.

Qantas, ktery mel velkou flotilu B767 je zamenil za novejsi technologii u A330-200 na ruznych domacich linkach a A330-300, B 787-8 na nekterych zamorskych. Dale na delsich linkach pouziva A380 a jeste nektere B747.

Do Evropy s A380 a ted take B787-8.

0/0
7.5.2018 5:03

J76a88n 83V69á59c46l79a63v84í29k 3862876481989

737 létají celkem běžně přes Atlantik z Britských ostrovů.

0/0
7.5.2018 9:11

M89i62c27h66a17l 83M63i82l18l34e69r 9336702299392

tem bych se vyhybal jak cert krizi

0/0
8.5.2018 11:29

P29a42v16o28l 74K76o17l82e84n74č39i15n 7160901301975

Letenku mám na tento let koupenou už od ledna... Na srpen.

0/0
6.5.2018 5:57

P59e39t95r 68Č73e23r90n13ý 8417101694156

A to se chlubíte nebo si stěžujete? ;-D:-P

+4/0
6.5.2018 8:40

B29o86r50e21k 20T39o23m98i56s 2676153919718

Agenti FBI na výletě ?

+1/−11
5.5.2018 18:44

V86a50c59l33a98v 88V53a13v28r77a 3137714685107

jen málokterý rozumbrada ví jestli se náhodou i hodně staré modely Boeingu vyrábějí podstatně zmodernizované i v současnosti. Ostatně americké aerolinky mají moderní flotilu a ne vykopávky. A je fuk o jaký model se jedná.

To je jako označit bojové F16ctky Falcon za starý šrot když se modernizované k nepoznání vyrábějí stále od r.1974 a slouží v 25 zemích světa.

0/0
5.5.2018 18:23

J32a73n 41V14á83c72l74a82v24í68k 3192286651789

767 se dnes už skoro nevyrábí, tenhle konkrétní stroj je z roku 1995.

Většina F-16 po světě spadá do kategorie starý šrot, to že si nechaly Emiráty vyrobit pár Block 60 na tom moc nemění.

+1/0
5.5.2018 19:34

J19a68n 45L39u49k10á68š 7307293263902

767 v osobnim provedeni se uz par let nevyrabi, jeste pred 2 lety se delala cargo verze pro Fedex (Nevim, jestli uz skoncili.) a jen diky tomu, ze Fedex podal velkou objednavku, jelikoz chtel zachovat jen 1 typ ve sve flotile. Boeing to jinak chtel vyradit, jelikoz 767 je stejny segment trhu jako 787.

Dale je na 767 zalozen novy tanker pro US Air Force.

0/0
9.5.2018 17:58

V50a45c16l40a42v 46V91a41v36r51a 3397564455407

o zavazadlo se nestarám abu u mezinárodních letů ani při vnitroamerických letech. Pokud není včas na exitu, přivezou mi ho až domů.

Pensylvánie - Česko?

Co to je za nesmysl? Co bych dělal právě tam? Kdyby to byl OBER uzel v Atlantě, NY, aspoň Detroitu, Chicagu..někde na Floridě... ale tam?

0/−1
5.5.2018 18:14

I59v67o 13Ž77i83ž50k83a 8293437841621

Letěl jsem z Miami s přestupem v Dallasu do Londýna a se zavazadlem jsem se musel táhnout. Naštěstí jsem si destinace na čárovém kódu všiml, jinak by se tam točil kufr dodnes. :-)

+1/0
5.5.2018 18:32

M98i92c13h33a69l 82M73i72l82l64e56r 9836412779622

jedna vec je prilet domu a neshledat se se zavazadlem, uplne jina vec je neshledat se s nim po priletu do zahranici.

Ne kazda aerolinka, v uplne kazde zemi dorucuje zpozdena zavazadla do domu.

0/0
6.5.2018 13:46

J78a84n 28V85á77c41l93a98v92í64k 3372696611229

Právě tam kde? v Česku nebo v Pensylvánii?

Možná jsem tu linku špatně pochopil, ale myslel jsem, že je primárně pro Američany, kteří během léta plánují cestu do Prahy bez několika přestupů, zatímco Češi, kteří by z Filadelfie pokračovali dál (úplně malé letiště to není a "pár" spojů tam snad létá) budou spíš doplněk.

+1/0
6.5.2018 14:25

P22a65v94e31l 20M98o61r39a42v42e47c 1164855624667

Tak Philadelphia je docela velkej hub America Airlines.

0/0
7.5.2018 6:14

V86a83c48l31a10v 19V16a66v63r10a 3447224245717

Vsadím co mám, že tento spoj nevydrží déle než do konce září. To jsou jen kecy k ničemu. Pamatuji mnoho amerických měst napojených letecky i na Prahu a nakonec zbyl jen New York a kdo ví jestli ještě existuje

Ano ČSA (za totality) létala opravdu i do exotických destinací a dnes se ani neuživí a trasy ochotně přenechává jiným. Ve stylu poptávka / nabídka zajde i tento spoj, jako spoje na Floridu, do Atlanty, Chicaga,

0/0
5.5.2018 18:10

J38a69n 89V19á44c22l13a43v70í74k 3822406681849

New York snad jen v sezóně.

Podle mého se to změní až s větším nástupem low-cost společností s narrow-body letadly na trasách mezi USA a Evropou.

0/0
7.5.2018 0:52

V66a56c45l97a56v 92M16e12d70e82k 5761732905655

kolik narrow-body je schopných transatlantických letů?

0/0
7.5.2018 4:41

J25a52n 44V60á94c29l28a75v76í25k 3712576511709

Z používaných snad jen 757.

Letos by se ale měl k zákazníkům začít dostávat A321LR a třeba Norwegian při té souvislosti zmiňovalo i Prahu. Sice neříkám, že právě oni takový spoj zavedou, ale zároveň ani nejsou jediný zákazník.

0/0
7.5.2018 9:01

J45a86n 38L43u33k36á94š 7247763643782

A320/321 umoznuje dalkove lety i v puvodnim provedeni, musi mit ale misto jednoho ci dvou kontejneru se zavazadly pridavnou nadrz. Lze to tam vsadit ci vymontovat pomerne rychle. Air France to obcas spouziva pri letech do zamorskych uzemi Francie.

(A318/319 ani konkurent B737 nejsou kontejnerovane, takze se jich to netyka.)

0/0
9.5.2018 17:54
Foto

P72e81t76r 82A17d73l39e35r 8693792186951

uplne jsem se rozbrecel: tak clenove crew se tesili? a co delali clenove posadky? a uz nechte tech destinaci, cesky je to cil ... sice to nezni tak svetove, ale ...

a pro znalce letecke techniky: b767-300 se vyrabi porad novy), cili to muze byt starsi druh, ale novy vyrobek ... a to uz nevmluvim o kazdorocnich povinnych prohlidkach, behem nichz se v tom letadle vymeni (az na drak) skoro vsechno ...

+2/0
5.5.2018 18:01

P25a25v50e15l 61M25o79r79a25v89e39c 1234405154387

Ne už se nedělá, vyrábí se jen cargo verze.

0/0
7.5.2018 6:16
Foto

P13e37t51r 91A26d48l46e27r 8643482136941

co ze se vyrabi? zkuste to rici cesky (jde to, cetl jsem o tom knizku, i s obrazky) ...

+1/0
7.5.2018 16:47

P48a88v50e77l 41M19o27r57a34v36e21c 1784725714137

Jedná se o americké letadlo tak nevím proč bych to měl říkat česky když se běžně používá slovo cargo verze (Čech jsem jen z půlky a v ČR ani nežiju)

0/−1
8.5.2018 8:19
Foto

P62e91t12r 60A91d76l60e97r 8303412766801

to vam mohu rici uplne presne, proc se vase rec nema hemzit cizimi vyrazy ... a to jsem vernym poddanym jejiho velicenstva alzbety toho jmena druhe (vlastne uz od narozeni), a bydlim uz hodne dlouho a hodne daleko od srdce evropy (od evropy vubec) ...

ten duvod je prostinky: kdyz mluvim (pisi) v nejake reci, mel bych mit k te reci uctu (a potazmo tim projevit uctu tem, jejichz rec to je) ...

cargo je naklad, neboli jde o nakladni letadlo ...

jsou mezi nami taci, kteri vini lidi, jenz pouzivaji zbytecne moc cizich slov, z urciteho vychloubani: hec, to jsem vzdelan, to koukate? takhle daleko bych nesel, ale rekl bych, ze neochota mluvit nebo psat spravne je spise neucta nez lenost ... a ja ziji uz strasne dlouho podle zasady, ze kdyz chci, aby mi nekdo projevoval uctu, musim zacit u sebe a projevit ji ja jemu ...

mam uctu k ceskemu narodu, tudiz mam i uctu k jeho reci ...

+1/0
8.5.2018 18:03

M54i32c98h11a68l 43M60i40l76l30e51r 9496722629722

co takhle nakladni verze? Hezky cesky.;-)

+1/0
8.5.2018 5:50

P28a84v79e26l 65M15o69r72a55v60e84c 1204915864957

Proč bych to říkal česky když se jedná o americké letadlo.

0/−2
8.5.2018 8:17

M72i26c43h88a85l 80M53i80l87l78e71r 9126682129612

protoze clanek je v cestine a diskuze pod nim je v cestine, ne v anglictine. ;-D proto!

Nehlede ani k tomu, ze ruzni diskuteri anglicky neumi a znalost anglictiny neni predepsanou podminkou vstupu do diskuze.

A pro tvou informaci - ja sam ziji v anglicky mluvici zemi od normalizace, moje rodina tady cesky nemluvi, pouzivam anglictinu nejakych 95% sveho casu a stala se mi druhou materstinou.

Presto se snazim si zachovat cistotu materstiny a nezk..... ji anglicismy.!!

+1/0
10.5.2018 14:46

A34n40t50o36n87i44n 56K22a90d10l37c66e93k 9412959871986

Nastesti mam Viden bliz a neni treba resit podobne narazovky.

+3/−1
5.5.2018 16:46

M54a66r37t63i53n 98H46a39n39z97a97l 8728839279895

Zrovna s Austrian je USA docela za raketu...

0/0
5.5.2018 22:39

A11n52t91o81n58i67n 56K54a45d38l97c42e72k 9882529531316

Austrian nejsou levni, ale je to ideal. Sice take nekdy zahnu s British, pred tim Air Berlin, ale kdyz mam dostatek casu na nakup, tak si vzdy koupim tak nejak v narazove akci za slevu Austrian. Chicago-Viden na primo.

+1/0
5.5.2018 23:45

J84a39n 16M79a13z16ů67r12e86k 2828874978265

Urcite super, ale jeste by to chtělo L.A.

0/0
5.5.2018 16:04

K82r92y12š64t81o75f 50L94a45n17í72k 1179690175975

A Floridu.

0/0
5.5.2018 16:33

I63v18o 40Ž96i34ž19k29a 8403947141701

Na Floridu létám přes Londýn a je to určitě lepší, než z Prahy. Na letišti Heathrow je přímo hotel, ráno se v klidu nasnídám a ve tři odpoledne už si mohu užívat floridského podnebí. Přestup ve Fiadelfii je úplně zbytečný, v USA si navíc při vnitrostátním přestupu musím vyzvedávat i zavazadlo. Rv

+1/0
5.5.2018 18:06

J46a21n 78Z52í10m53a 3673615493107

S touhle firmou le lepsi neletat. Uziva nasili na cestujicich.

0/0
5.5.2018 15:56
Foto

T25o89m95á50š 88K48i18r88o20v 1445958435597

To si pletete s UNITED AIRLINES

0/0
5.5.2018 15:59

J42a78n 83Z33í89m85a 3853675913457

Kaslo na to co je na webu. Pred vice jak deseti lety jsem u neceho takoveho osobne byl.

0/0
5.5.2018 16:05

P51a80v46e34l 97M94o92r64a69v62e40c 1114675404817

To jsou United.

0/0
7.5.2018 6:17

O44d23s77t51r55a94n81ě36n75ý 81U19ž49i21v87a77t25e19l

Uživatel požádal o vymazání
+1/−1
5.5.2018 15:23

T39o14m37á58š 53T96a37t51í85č46e10k 5490932720268

A nebude to náhodou jméno klubu?

0/−1
5.5.2018 20:09
Foto

P53a32v32e54l 14F32ü77r66s10t 5342500516713

R^

0/0
5.5.2018 15:11

F29r20a55n29t51i51s33e51k 31V52a40n84i29c96e58k 2669392499393

Pred par dny jsem letel v business class s AA z Londyna do NYC, wifi tam byla, ale po nekolika marnych pokusech se na ni pripojit jsem si dal pivo a spal. Myslel jsem si ue si dam FB status "in the air" nebo tak neco... 

0/−1
5.5.2018 14:19

A81l68e55š 48V71y33k92y86p83ě10l 2142790852966

A reknete sam, stalo se neco, ze jste si dal pivko a dvacet k tomu misto "zbytecneho" surfovani? ;-)

0/0
5.5.2018 15:42

P13e11t43r 73Č80e38r48n52ý 8747121974796

;-D

0/0
5.5.2018 15:46

P33a61v91e91l 47M12o74r82a22v31e89c 1384855734137

Koukám že k nám poslali to nejstarší co ve flotile mají.

0/0
5.5.2018 13:56

Najdete na iDNES.cz