- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nevim,proc to ma vysetrovat Brusel? To je snad zakazano? Volny trh,konkurence,je prece normalni .Ten spolek EU se mne cim dal mene libi.
Ve skutečnosti se RegioJet snažil vytlačit ČD. Jejich zástupce se tím netajil.
Tak by bylo moc jednoduché. Podseknout to na půl roku. Jako na Slovensku, vytvořit iluzi, jak to ČD neumí, státní dopravce zmizí. A pak vesele.. A když dneska jezdí za 150.. Tak je celkem jedno, kdo šel první na 290 260.
Přijde mi, že EU si z nás dělá testovací ovce. Když jinde neuspěla. A tlačí to přes peníze.
Podle výkazů, které byly zveřejněny za rok 2010, byla linka Praha-Ostrava v mírné ztrátě (7 mil. Kč ročně, tzv. "červená nula"). Jenže:
a) byl v tom zahrnut i slabý úsek Ostrava-Čadca st.hr. Ten dnes stát objednává samostatně a tedy už linku nezatěžuje.
b) úvěr za pendolína ještě nebyl splacený
c) rekonstrukce koridoru ještě nebyla dokončena do takové míry jako později, tj. delší jízdní doby
d) v ceně té ztráty bylo i poskytování slevy za studenty, důchodce, děti a ZTP, což dnes stát platí zvlášť
e) upozorňuju zejména na tu slevu pro důchodce, která byla ze zákona 50% a dnes už v témto podobě ani neexistuje
f) počet cestujících na železnici v ČR celkově plynule roste
g) ČD provedly úsporná opatření, například vyšší podíl prodejů přes e-shop nebo proměnná délka souprav během týdne
h) zlevnění, zejména pro cestující s inkartou (většina cestujících), nebylo tak výrazné, jak soukromníci tvrdí (základní cena v týdenních špičkách, kdy jezdí nejvíce lidí, byla kolem 320 Kč, klesla někam k 260 Kč)
Všechny tyto faktory mohou znamenat, že i po zlevnění by mohl být provoz ziskový.
Dobře napsané, ale spousta lidí to stejně bude vyvracet. Každopádně si myslím, že ČD je v klidu a RJ a LE neuspějí.
Stížnost zcela na místě. V podobném problému Jančura prohrál a platil pokutu v autobusové dopravě, tak nechápu, co proti tomu různí ČD fans mají.
Řekněte mi, kde ČD jezdí podnákladově, když si všichni stěžují, že jsou drahé?
Jasně, dráhy zlevnit nemůžou, aby reagovali na konkurenci, ale nově příchozí konkurence zlevnit pod náklady může a snažit se tak vytlačit toho, kdo tam jezdil pod ní Ve městě kde předtím bylo jen Tesco, pak přijde Kaufland, nasadí tradiční nízké zaváděcí ceny a snaží se lidi nalákat k sobě se snad Tesco taky bouří a žaluje konkurenci? Ne! Zlevní taky a bojují mezi sebou bez soudů. Jen Jančura prská a žaluje až v Bruselu.
do dnešních dní má agresivní cenovou politiku spíše RJ a Leo, Os-Ph za kilčo a podobně. Na trase Praha-Brno má RJ taky mít nižší cenu než ČD. A ta cena 1 kč u autobusové dopravy kdysi u Liberce byla Jančuro co?
Ať si soukromník klidně jezdí za co chce, i se ztrátou, jsou to jeho peníze, ale ať tak nečiní státní firma za peníze daňového poplatníka. Opravdu si myslíte, že nástup konkurence na trasy není pro cestujícího prospěšnější? Kdyby tomu tak nebylo, tak do dneška jezdíte s ČD Ostravu minimálně za 300 Kč a ještě koženkou.
ČD jsou příjemci z 99% veřejných peněz, které jí stát a kraje platí za objednané služby. Tyto peníze pak firma vezme na dotování cen na tratích, kde se tím snaží vytlačit, zlikvidovat soukromou konkurenci. To je problém celé věci. Peníze, které dostanou na něco, použijí na likvidaci konkurence. Ať si soukromník dělá cenu jakou chce, klidně i pod náklady, je to jeho kapsa, jeho ztráty, ale ať tak nečiní ČD z penězi daňového poplatníka.
aha a když tedy peníze za dopravní obsluhu použijí převážně na vytlačení konkurence, z čeho pak platí provoz vlaků, platy atd ?
Vyšetřit ať se nechají úředníci v Bruselu...
"agresivní cenová politika Českých drah"
Pane Sůro, mohu se vás zepat, co že to je?
Takovy dotaz na Honzu je zbytecne i psat, to je proste marny, jako byste nevedel, za jaky tym pan redaktor kope, uz roky..