Nabíjecí stanice IONITY u čerpací stanice OMV na dálnici D5 u Berouna | foto: OMV

Dobíječky zejí prázdnotou. Řidiči elektroaut je dobíjejí doma nebo v zaměstnání

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Elektromobil není jen městské vozítko, vyvrací přetrvávající zkratku historicky první průzkum Centra dopravního výzkumu uskutečněný mezi pozvolna rostoucí komunitou českých majitelů elektromobilů a hybridů. Síť rychlodobíječek, které staví stát za peníze Evropské unie a jejíž vznik řada odborníků a automobilek považuje za nezbytnost pro větší rozšíření elektromobilů, ale zůstává českými majiteli či řidiči elektroaut téměř netknutá.

Zdaleka nejběžnějším způsobem dobíjení elektroaut je totiž připojení k elektřině doma. Nejlevnější formu dobíjení tak každodenně využívá bezmála třetina všech majitelů elektromobilů a jen o něco méně početná skupina takto elektromobil dobíjí alespoň obden. Na rozdíl od aut se spalovacími motory, které většinu času stojí zaparkované, si totiž hybridy nebo elektroauta pořizují lidé, kteří s nimi jezdí často a pravidelně.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Elektromobil