- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jedl jsem v JLV na cestě z Budapešti do Prahy, říjen 2016. Usedl jsem ke stolu v jídelním voze když jsme opustili Nové Zámky a objednal tu svíčkovou a okurkovy salát. Docela jsem si pochutnal, jídlo bylo mnohem lepší než jsem očekával.
Potíž byla v tom, ze když jsem chtěl zaplatit kartou protože jsem se nechtěl vydávat z Eur nebo korun, musel jsem počkat v JLV až do Bratislavy. Jejich elektronicky platební systém totiž nefungoval když byl vlak v pohybu. !!!!!!!!’
Při platbě kartou je zpravidla třeba připojení k internetu (ted kromě platby přes imprinter, což je poněkud zastaralé, nebo naopak bezkontaktní platbou, což je na rok 2016 zase příliš moderní).
A signál podél železničních tratí, někde na Slovensku, není nejlepší, navíc v kombinaci s pokovenými skly vozů a kdovíjakou kvalitou antény v tom mobilním kartovém terminálu.
Tj. určitě se nečekalo, až bude vlak stát, ale až bude vlak v místě, kde je silný mobilní signál, což by bratislavské hlavní nádraží mělo být.
A Jančura své jídelní vozy odstavil, možná že už je i prodal
K čemu by mu také byly, když vám jídlo donesou až na vaše místo. Proč bych měl chodit do nějakého jiného vozu a doufat, že mi mezitím někdo nerozkrade všechny věci...?
To proto, že svíčková je nejlepší. A ceny jsou taky dobré.
Pokud je vyloženě hlad, tak potom ano. Jinak bych tam asi nejedl. Ledaže by tam měli kuchyni a kuchaře.
Mnoho českých restaurací vaří daleko hůř, jídlo v jidelňaku není zas až tak hrozné.
Chtějí zvyšovat komfort a přitom zvoraji totálně reko bistro vozů....
Já zase kvituju možnost dát si ve vlaku točené pivo.
Dulezitejsi je, ze se tam da koupit pivo, pripadne sekt ;-)
A teď otázka za 100 bodů: Platí poskytovatel cateringu Českým drahám za možnost prodávat své zboží ve vlacích (jako např. nájemce restaurace hradí vlastníkovi prostor) a NEBO platí České dráhy poskytovateli cateringu za to, že nabízí služby ve vlacích a zpříjemňuje cestujícím cestu (tj. vlastně tunelování státních peněz)?
Ceny pokrmů byly dříve mnohem vyšší. Když jsme rok zpátky jeli Budapešť-Brno, tak jsem byl překvapen, že ceny jsou podobné jako v restauraci a pochutnal jsem si ;)
Ono hodne zalezi na tom, kdo dodava jidelni vuz. Pokud Cesi, je cena dobra, pokud Madari, je cena vetsinou dvojnasobna
Zvláštní, spíš, když jsme se třeba do Prahy táhli dvojnásobně delší dobu, stačil nám na cestu na nástupišti ve stánku koupený párek s chlebem na tácku, a limosáček či pivo v kelímku. . . . Inu pokrok nezastavíš.
Limosáček? Za 80 haléřů. To je tak rok 1965. O deset let později pak pamatuji místenku za 4 Kčs, a lehátkový lístek za 20 Kčs. Ty se prodávaly pouze v Čedoku.