Diskuze
O softwarových problémech strojů 737 věděl Boeing rok, připustila firma
Děkujeme za pochopení.
D21a33v40i78d 49M45a21l67i46n50a
Souhlasím. Zcela evidentně se nejedná o nebezpečný nedostatek. Proč tedy ty letadla musí být uzeměná? To nechápu. Možná by stálo za hřích poslat jich pár do vzduchu na dovolenou s IT personálem a vedením Boeingu. Schválně, kolik by jich tu dovolenou raději zrušilo? :-)
D53a53n80i49e54l 70N40o70s90k40a
V porovnání s "aférou dieselgate" má toto opemenutí poněkud fatálnější následky.....
I27g26o15r 87P91l89a79n40d69e93r
B737 max lietalo zhruba 300 kusov. Padli 2 kusy. Cize ked Boeing povedal, ze sa nejedna o fatalnu zavadu, ale skor o odflaknuty vycvik pilotov, asi na tom nieco bude.
H83o89n95z92a 81B14o93b42u50l45a
To je dost unáhlené hodnocení, ne? Co když u těch ostatních k té závadě prostě nedošlo?
S16t98a30n12i81s75l54a94v 47N56ý95v60l63t
Můžeme být akorát naštvaní, nicméně ten korporát je tak obrovský, že jakýkoliv postih nějaké osoby je marný boj. Můžou akorát firmě uložit pokutu.
J89i93ř28í 51H86a58v65e80l96k51a
Takže uzavřeme to.
Přemrštěně placení piloti kteříuž dávno neumí lítat ale jsou jen kontroloři čidel a automatických systémů v okamžiku kdy se dostanou do stavu který neumí SW správně vyhodnotit s letadle mavarují.
Otázka je proč takovýhle netáhla pilotují letadla? Protože je to dnes jedna z nejsnadnějších živobytí. Udělat kurz je neskutečně složité ale jakmile jej absolvuji už můžu mít kopyta nahoru. Viz případ padělaného pilotního osvědčení na které se přišlo až po letech.
M66i62l56a86n 67P49o76k97o29r54a
Kdybyste aspoň trochu četl články o těch haváriích Boeingu 737 max, tak byste věděl, že z vyšetřování vyplývá, že piloti dělali všechno pro to, aby letadla udrželi ve vzduchu. Jenže čidlo a software jim to neumožnilo. A i když dělali vše správně podle manuálu, nešlo to vypnout a automatika je poslala k zemi. Takže s hodnocením o "netáhhlech" bych byl velmi opatrný...
M33i28c95h12a15l 25S45e84d91m22í97k
Věděli o tom rok? Podle mne muselo být chování MCAS při chybě snímače úhlu náběhu jasné od začátku. Mít dvě čidla a minimálně nehlásit pilotům jejich nesoulad je stěží uvěřitelné. Na počátku problémů byla nejspíš zfušovaná analýza rizik.
J33a36n 86B12l87a85n51a
A to musela spadnout dvě letadla, aby s tím začali něco dělat?
P54e90t78r 34N12o78v45á28k
A ještě předtím než spadlo to první, tak se ten problém projevil a piloti to zvládli.
J28i66ř37í 96C79h96o40c18h83o71l96á26č
ted se nabízí reminiscence s některými příspěvky u článku s nehodou ruského letadla , kde se uváděly termíny jako ruský šlendrián ap .
J46a70n 23S79k88ý83p52a42l36a
737 Max je obrovský průšvih — nejen pro Boeing, ale pro celou Ameriku. FAA totiž delegovala řadu certifikačních testů na Boeing — tedy výrobce si sám letadlo certifikoval. Americký šlendrián jak vyšitý.
To ale nijak nemění ruský šlendrián u Suchoj Superjetů. To je bohužel taky hodně špatné.
T68o83m79á63š 34K52u37c75h98a25ř
Z článku není jasné, o čem přesně věděl. Zdá se ale, že těch základních problémů si vědom byl, jen je nevyhodnotil, nebo nechtěl vyhodnotit jako nebezpečné. Přinejmenším ale po pádu prvního stroje měl reagovat, i kdyby měl sebemenší podezření, a to už zjevně měl.
V27á66c85l95a77v 57K94o42c10á92l
ale oni reagovali a vydali instrukce, jak při takový situaci postupovat. Stejnym problémum čelily i jiný stroje a pilotum se to podařilo ustát...(protože jednali tak, jak měli). Na závěry je ale ještě brzo...
O28d13s40t89r68a15n83ě76n98ý 45U27ž35i12v91a59t82e56l
J42o55s53e12f 42R84i55c79h59t60e73r
to malé mechanické křidélko, pokud tím myslíte snímač úhlu náběhu, je standardní a prakticky totožné u všech dopravních letadel. je to v podstatě velmi jednoduché mechanické čidlo, což ho činí relativně blbuvzdorným. ale blbuvzdorný už není ten software, který si z nich bere data, vyhodnocuje je a následně provádí zásahy do řízení. zvlášť v situaci kdy piloti samotní nemají údaje z toho čidla přímo k dispozici.
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění
Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení
Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...
Průvodce lže v jednom kuse. V Tokiu vymysleli túru po neexistujících místech
V Asakuse, historické čtvrti Tokia, nabízejí „Uso no Cua“ neboli „Prohlídku lží“. Sestává z...
Němce trápí dönerflace. Cena kebabu prudce stoupla, mluví se o cenovém stropu
Pro velkou část německých spotřebitelů je turecký kebab velmi oblíbenou pochutinou, na kterou...
Škoda Auto kvůli nedostatku dílů ruší směny. Chybí sedačky či reflektory
Škoda Auto kvůli nedostatku dílů ruší některé směny ve výrobě. Chybějí některé součásti vozů, jako...
Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení
Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...