ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Autobazary AAA chystají expanzi na západ. Vyjde je na 2,7 miliardy

  • 19
Majitel autobazarů AAA Aures Holdings plánuje po loňské expanzi do Polska rozšíření byznysu i do Německa dalších zemí západní Evropy. Po zkušenostech s prodejem ojetých aut přes internet během koronaviru půjde o čistě online prodej aut pod značkou Driverama. Do pěti let chce být největším evropským prodejcem na nově vznikajícím trhu online prodeje ojetin.

„Půjde o investici našich akcionářů, která v první fázi dosáhne výše 100 milionů eur, tedy přibližně 2,7 miliardy korun,“ uvedla generální ředitelka Aures Holdings Karolína Topolová. Ve druhé etapě společnost počítá s investicí dalších až 400 milionů eur. Podle Topolové zkušenost s mnohaměsíční uzávěrou kamenných autobazarů potvrdila, že se i starší auta dají efektivně prodávat na dálku. 

„Existuje obrovký rozdíl v cenách jednotlivých vozidel v jednotlivých zemích. Nekterá auta jsou levnější v Německu, nekterá v Holandsku, další segment a stáří třeba i Itálii, v České republice nebo v Polsku. Jsme schopni identifikovat vozidla, která jsou v daném regionu podhodnocena a mohou být v jiných částech Evropy atraktivní,“ popsal  princip fungování  Stanislav Gálik, jenž má ve skupině na starost oblast inovací a bude rovněž předsedou představenstva nově vznikající Driveramy.

V Česku i na Slovensku jsou autobazary z rozhodnutí vlád uzavřené téměř čtyři měsíce a veškerý obchod s ojetými auty se tak musel přesunout do virtuálního prostoru. Největší tuzemský prodejce online prodává v Česku měsíčně přes tři tisíce vozů a další tisícovku hlásí jeho slovenská pobočka. 

I přes koronavirovou uzávěru nejsou aktuální prodeje aut úplně špatné. Ve srovnání s loňským prvním kvartálem, který byl až do vypuknutí coronavirové epidemie rekordní, se letos prodává 84 procent aut. Zároveň roste i procento lidí, kteří i v budoucnu budou online nákup aut preferovat před fyzickou návštěvou showroomu. 

Podobným způsobem bude fungovat i Driverama s tou výjimkou, že jejím prostřednictvím si bude moci zákazník vybírat i z nabídky vozů v jiných zemích včetně zemí mimo EU. „Vozy bude možné si nechat doručit, nebo si je vyzvednout na desítkách mikropoboček, které začnou vznikat v létě,“ uvedl Gálik.

Driverama nyní začne s výkupem vozů a od nového roku spustí prodej v Německu. Do roku 2025 pak plánuje rozšířit svoje aktivity do jedenácti dalších zemí. Mluví se například o zemích Beneluxu. Během příštího roku by se pak měla rozšířit do Francie, Itálie, Rakouska, Polska nebo Maďarska. 

Aures Holding prodávající ojeté vozy v Česku, na Slovensku v Maďarsku a v Polsku není prvním, kdo chce s ojetinami dobývat digitální prostor. Vzor může hledat v britské společnosti Cazoo, nebo americké Carvaně, která koncept spustila jako první.