Do Thajska se klienti českých cestovek letos přímým letem nedostanou. Ilustrační foto

Do Thajska se klienti českých cestovek letos přímým letem nedostanou. Ilustrační foto | foto: ESO travel

Přímý let do Thajska? Cestovky kvůli malému zájmu letí „přískoky“

  • 2
Cestovní kancelář Firo Tour slibovala pohodlný let do Thajska bez mezipřistání. Podobně jako klienti dalších cestovek ale mají Češi smůlu: namísto přímého letu dálkovým letadlem se musí spokojit s letadlem na krátké a střední tratě, které na jeden zátah do Thajska nedoletí a musí přistát v Ománu pro další palivo.

Klientům se taková změna nelíbí: nejen, že se jim cesta mezipřistáním o pár hodin protáhne, ale ještě budou mít méně pohodlí.

Cestovky loni přitom do Thajska létaly dálkovým Boeingem 767, letos se ale rozhodly znovu pro menší stroj 737. Důvod? Slabší poptávka a odchod dvou velkých hráčů z charterů na pravidelné linky.

"Kupovali jsme záměrně zájezd kvůli tomu, že poletí dálkové letadlo, protože se v něm dá sedět na sedačkách po dvou," říká Ludmila Staňková, která do Thajska letí s dcerou.

O "přískokovém" letu se dozvěděla teprve před týdnem, když ji přišly pokyny k letu z cestovní kanceláře. V cestovce ji navíc tvrdili, že za to může Travel Service, který letadlo provozuje. Není to ale pravda: záleží na cestovce, jaké letadlo si objedná.

Firo nonstop lety přitom inzeruje v katalogu i na internetu. Podle Pavlíny Pešové z Firo-tour je to kvůli tomu, že v době tisku katalogu ještě nebylo jasné, jakým letadlem budou do Thajska létat.

"Bohužel v tomto případě došlo ke změně typu stroje v době, kdy jsme měli katalog v uzávěrce. Neomlouvá nás to, ale úmysl v tom rozhodně nebyl," říká Pešová.

I týden poté, co jsme Firo Tour na chybu upozornili, zůstává klamavá nabídka i na internetu, nejen u katalogů. "Komfortní nonstop lety bez mezipřistání," uvádí například na webu u nabídky zájezdů do Thajska.

Ostatní cestovky, které Boeingem 737 do Thajska s Firem letí, jsou podstatně poctivější. Například Čedok dokonce v katalogu uvádí i mapku, že letadlo letí přes Omán.

Cestovky porušily smlouvu

Podle Tomia Okamury z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur klienti mají šanci na kompenzaci. "Neřešili bychom typ letadla, ale pokud je v katalogu či ve smlouvě uvedeno, že je to bez mezipřistání a klient nebyl informován v okamžiku prodeje, tak je to porušení cestovní smlouvy," míní Okamura. "Je to dálkový let a u něj jsou takové změny pro cestující obzvláště nepříjemné," dodal.

Cestovky letos původně uvažovaly o tom, že by znovu létaly do Thajska velkým charterovým letadlem. Fischer a Exim Tours ale nakonec začaly zájezdy do Thajska nabízet na pravidelných linkách Turkish Airlines s přestupem v Istanbulu.

Turci nabídli lepší cenu, než charterový Travel Service. Ten letos z Prahy dálkový Boeing 767 využívá jen na lety na Kubu a Dominikánské republiky.