Češi do tuzemských hotelů jezdí málo. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Přilákat české turisty je těžké, říká šéf hotelové sítě

  • 2
Největší český hotelový řetězec Orea Hotels by rád přilákal víc českých turistů. "V lázeňských oblastech máme 95 procent zahraniční klientely," říká šéf společnosti Zdeněk Šafařík. "To je něco nezdravého. Základ by měl tvořit domácí cestovní ruch," říká.

"Spolupracujeme s cestovními kancelářemi, ale i s městy. Ne že bychom přímo nabízeli nějaké ekonomické výhody, nicméně upozorňujeme na to, co všechno je v daném kraji možné navštívit," dodal.

Přesvědčit domácí, aby dovolenou strávili v Česku, přitom není úplně jednoduché. "Daří se to těžko," říká Šafařík. Některé nabídky cestovních kanceláří na letecký zájezd do Egypta jsou totiž cenově srovnatelné s pobytem v některém hotelu řetězce Orea.

"Nemyslíme ale, že tento trend bude pokračovat donekonečna," říká Šafařík.

Orea Hotels provozuje v Česku celkem 29 hotelů. V nejbližší době ale plánuje další rozšíření u Třeboně a také na Slovensku, kde má zastoupení už nyní. Do sítě patří jak zařízení pro turisty pouze se základním standardem, tak čtyřhvězdičkové hotely s prvotřídními službami.

"Význam pro nás mají horské či lázeňské hotely, stejně jako zařízení, která využívají firmy pro obchodní jednání či při kongresech. V podstatě neexistuje oblast, které bychom se nemuseli věnovat, i když je pravda, že někdy je to velice složité," říká Šafařík.

V Praze, kde společnosti patří hotel Pyramida, pomáhají zejména britští turisté. Ty sem vozí nízkonákladoví dopravci. Podle Šafaříka ostrovní stát a českou metropoli spojí týdně o 35 letadel víc než před rokem.

"O co víc je klientů, o to nižší je ale jejich útrata," říká Šafařík. To platí i pro firmy. "Společnosti se snaží zkrátit pobyty svých zaměstnanců na minimum, stejně jako omezují požadované služby. I tak firma loni dosáhla tržeb kolem 1,3 miliardy korun. V dohledné době plánuje investovat stovky milionů do rekonstrukcí.

Jen v Česku by to mělo být na 750 milionů korun. Modernizace se má mají dočkat krkonošské hotely - Sklář v Harrachově a další ve Špindlerově Mlýně. Na 85 milionů má přijití rekonstrukce čtyřhvězdičkového Zvonu v Mariánských lázních.

,