- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Malá kina zachraňuje právě ta velká digitalizace s hlavním projektorem. V dobách klasických 35mm kopií to byly právě multiplexy, které díky dohodám s monopolními distributory zabíjely všechno ostatní.
Pro neznalé: když před 10 lety přišel nový film na klasickém filmovém pásu, tak ho distributor nechal vyrobit třeba jen 10-15 kopií pro celou republiku. Přednostně ho pak poslal do mulťáků, kde ho točili několik týdnů v kuse, ze vstupného odvedli distributorovi 40 % a až když zájem začal opadat, milostivě kopii uvolnili pro projekci v dalších kinech. Do městského kina taková kopie obvykle přišla třeba dva měsíce po premiéře, kdy už ten titul zajímal o hodně méně diváků, a technicky to byla stará odřená kopie, která měla nalítáno třeba 300 představení. Malé kino si samozřejmě nemohlo dovolit takovou pálku vstupného jako mulťák u zánovního filmu, ale přitom z toho vstupného muselo distributorovi odvést 50 % vstupného + DPH + autorské poplatky, popřípadě distributor kinu napálil fixní půjčovné v řádu tisícikorun bez ohledu na to, kolik lidí přišlo. A to vše se pak muselo dotovat z veřejných peněz. nebo se kino rovnou zavřelo a lidi mimo velká města tak přišli o další kus civilizace.
Velkou digitalizací se to otočilo. Filmy se mezi kiny distribuují na HDD obvykle pár týdnů před projekcí, z disků se data do projektoru nahrají během pár desítek minut a disk hned může jít dál bez jakékoliv újmy na technické kvalitě. Malá kina si teď mohou dovolit premiéru filmu zároveň s velkými kiny, což taky znamená řádově vyšší zájem diváků, vyšší tržby a menší nebo nulové provozní dotace.
DVD? Nebo velké plátno? Už teď mě bolí hlava.
Výhoda těchto kin je především v tom, že se tam neprodává popcorn.
To ke kinu patří! Je to velmi emerické.
Kino uz dneska nikoho nezajima kazdy si muze stahnout co chce dle vlastnich potreb
Aha. Tak proto má třeba Aero už předem natřískáno na Belmondovy filmy příští týden.
Kazdemu podle jeho gusta. V zivote jsem v multiplexu nebyl a necitim potrebu to menit. Mala kina ale navstevuji opakovane. A na nekterych malych mestech je to po jejich digitalizaci i bez coly a popcornu krasne odreagovani od kazdodenniho spechu.
30milimetrový formát? Opravdu dokázal odborník vyslovit takovou hloupost?
Kultura žraní v kinech mě z kina vyhnala. Zakoupil jsem projektor s 3D, 99" plátno, zvuk 5.1 a kino mi nechybí.
Mě tedy kino chybí, měl jsem ho vždy jako společenskou zàležitost. Ale jak píšete - to chrochtání a srkání kolem mne z kina vyhnalo.
" dnes stačí mít dobrý projektor, počítač, kvalitní zvukovou techniku a DVD s filmem a povolením pro veřejné promítání. Takové řešení bylo záchranou pro mnoho vesnických či maloměstských kin, která promítají pouze dva až tři dny v týdnu a „velká“ digitalizace by se jim nevyplatila "
.
předpokládám že je to překlep to DVD pro veřejné promítání - kdo by se díval v roce 2018 na rozmazanou patlaninu DVD v kině ....to bych nešel ani kdyby mi ještě platili
Nebudete tomu věřit, ale spousta kvalitních titulů na ničem jiném než DVD není. Ne každý film je předělaný (nebo předělatelný) do BR kvality.