"První více než půlhodinový informační mítink se uskuteční 19. března v mladoboleslavské svařovně a bude pro automobilku znamenat výpadek výroby asi 30 aut," řekl šéf odborů Jaroslav Povšík.
Šéf odborů dodal, že lze těžko předvídat dopad protestu. Každá minuta ale pro automobilku znamená ztrátu asi jednoho vozu. Podle Povšíka se bude jednat o sled "mikrostávek", které budou trvat mezi pěti až deseti minutami a budou probíhat ve třech směnách.
Do 22. března chtějí odboráři uspořádat kolem 60 mítinků, a to i na nočních směnách.
"Budeme lidem vysvětlovat naše požadavky. Firmou nabízený růst mezd pokládáme vzhledem k jejím rekordním výsledkům za nízký. Také odmítáme podnikem navrhovaný nový mzdový systém, který nepřináší zajištěný růst mezd všem zaměstnancům," uvedl Povšík. - více zde
Odbory a vedení automobilky mají za sebou už čtyři kola jednání o mzdách, žádný výsledek ale zatím nepřinesla. Obě strany se musejí dohodnout do 31. března, kdy vyprší platnost nynější mzdové dohody. Konkrétní návrhy mezd si obě strany poprvé představily 8. února. - více zde
Firma navrhla zvýšit všem zaměstnancům tarifní mzdy v průměru o 6,1 procenta v období od 1. dubna 2007 do 31. března 2009. Pro letošek jim navrhla jednorázový bonus 6600 korun, který minulý týden navrhla zvýšit na 8000 korun.
Odbory požadují pouze jednoroční dohodu do 31. března 2008 a zvýšení tarifů v průměru o 17 procent. Spolu s dalšími požadavky odborů by to znamenalo nárůst celkového objemu mezd o 24 procent.
Bez zahrnutí platů managementu se průměrná měsíční mzda v automobilce pohybuje od 22 tisíc korun do 27 tisíc. Průměrná mzda v Česku přesahuje 20 tisíc korun.
Firma případné navýšení mezd podmiňuje ochotou odborů přijmout nový mzdový model. "Teprve až se nám podaří dohodnout celkovou podobu mzdového systému, můžeme začít vést debatu o navýšení tarifů a jednotlivých složek mzdy," uvedl minulý týden
personální šéf automobilky Martin Jahn.
Naposledy se jednání obou stran dostala do vyostřené formy před dvěma lety. Tehdy odboráři k prosazení svých cílů zvolili i demonstraci a výstražnou hodinovou stávku v každé ze tří směn. Nakonec se obě strany dohodly na sedmiprocentním růstu mezd na další dva roky.
Škoda Auto loni zvýšila prodeje o 11,7 procenta na téměř 550 tisíc vozů, a docílila tak svého rekordu. - více zde
Čistý zisk zvýšil podnik o 40 procent a dosáhl rekordních 11,06 miliardy korun. Počet zaměstnanců automobilky se loni meziročně zvýšil asi o 700 na 26 728.