- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
starý Karosy ano, ale ty moderní nízkopodlažní, např. SOR, nemají
tohle mělo bejt pod Tomáš Novotný 19:15, nevím, proč není...
V nákladech na provoz autobusů především není údržba silnic, protože to platí stát. Dráhy s nimi kalkulovat musí. A pokud by snad někdo chtěl namítat, že údržba silnic se platí ze silniční daně, tak těch cca 5 mld. Kč, které se vyberou, je na údržbu silnic opravdu dost málo. Takže spíš se jedná o další akci na podporu několika soukromých dopravců.
No když si započtete spotřební daň a DPH z paliv, mýtné na dálnicích (to mimochodem autobusy platit musí) tak množství vybraných peněz celkem naroste.
Nahradit vlaky autobusovou dopravou rentabilní není. A pokud cestující cestuje s větším spoluzavazadlem, které v rychlíku může pohodlně umístit ve voze
s " úschovou během přepravy "... tak jsou všechny autobusy na prd, poněvadž s tímto zavazadlem se do přeplněného autobusu vůbec nedostane.
Mám dosti zkušeností v době výluk vlakových spojů s tzv. " náhradní autobusovou dopravou ", která je v těchto případech zcela nepoužitelná !!
Preferuji proto všechny vlaky před BUS spoji.
Busy mají pod podlahou zavazadlový prostor. Do něj se dá složit brašna s hokejovou výstrojí. Teda pokud ČD objednají pro ND patřičný autobus
Nerozumím tomu, jak firma, která pobírá dotace od státu, může sponzorovat televizní přenos tenisového utkání ...
Co dnešní prosťáček nevidí v TV o tom neví že existuje, to je jednoduché. Každá velká firma dává desítky % do marketingu.
Aby se vyplatila nákladní železniční doprava , musel by pro to také někdo něco z vrcholných míst udělat ... realita je však taková , že kapacita tratí je zaplněná nesmyslnými poloprázdnými osobními vlaky a každý stát má jiné byrokratické podmínky pro vstup na DC , že je hodně problematické jim vyhovět. A když máte výluku jedné traťové koleje a Váš nákladní vlak je díky tomu odstaven 12 hodin někde v polích... to se to potom těžko převádí náklad na koleje
Toto mělo být umístěno pod příspěvek pana Merta
A díky těmto nesmyslným dotacím mohou České dráhy vyzobávat rozinky na lukrativních tratích typu Praha - Ostrava
Uvidíme, co bude levnější až dojde ropa nebo až uražení mohamedáni zavřou kohouty.
Co se týče ropy, zajímavé čtení zde: http://www.osel.cz/index.php?clanek=6903
Vlak je vlak! Pokud někam jedu a je to jen trochu možné tak jedu vlakem. Kolikrát je to i lepší jak autem. Kdyby se u nás do drah investovávalo víc a mohly ty mašiny jezdit aspoň tolik co dovedou bylo by to nejlepší spojení vůbec.
Hlavně nákladní doprava by se dle mého názoru měla přesunout zpět na koleje. Nevím jak se to praktikuje dnes ale do každé staré fabriky vedly koleje kde se přímo z "linky" vše naházelo na vlak. Dnes se postaví fabrika uprostřed pole a objedná se 50 kamionů.
je to proto, že těch 50 kamionu je pořád levnější, než tam tahat koleje, a udržovat je .. a pak si platit obsluhu vlečky... nemluvě o tom, že tím kamionem je to na druhým konci evropy jednou , dvakrát tak rychle, než vlakem.
Ať klidně tyto spoje zruší! Kdo chce cestovat z Prahy do ČB vlakem, na 99,9% zvolí cestu přes Benešov, Tábor a Veselí nad Lužnicí. Je to celé v elektrice (4. koridor) a po rekonstrukci, která v současnosti probíhá, bude vlak po většině trasy jezdit 160 km/h, takže se čas mezi PH a ČB zkrátí na 90 minut. Dnes je to 160 minut a přes Písek 182 minut. Jenom šílenec, nebo šotouš by jel celou trasu přes Písek smradlavým dieselem.
Milej zlatej Péto .. tyhle vlaky nejsou určeny na to, aby vozily lidi z Prahy do Budějovic.. je to jen rameno, které obslouží města jako Praha - Beroun, a další podobné páry po cestě. Ono to totiž vyjde levněji, než kdyby jezdily rychlíky z prahy do Berouna, další z Berouna do písku a další z písku do budějic.