Diskuze

Stát nesmyslně dotuje některé rychlíky. Autobusy by přitom vyšly levněji

Stát utrácí za objednávku některých rychlíků výrazně více peněz, než kolik by stálo přepravit stejný počet lidí autobusy. Ukazují to poslední výkazy ztrátovosti jednotlivých rychlíkových tratí, které získala MF DNES od ministerstva dopravy na základě žádosti podle zákona o svobodném přístupu k informacím.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PJ

starý Karosy ano, ale ty moderní nízkopodlažní, např. SOR, nemají

0 0
možnosti
PJ

tohle mělo bejt pod Tomáš Novotný 19:15, nevím, proč není...

0 0
možnosti
KV

V nákladech na provoz autobusů především není údržba silnic, protože to platí stát. Dráhy s nimi kalkulovat musí. A pokud by snad někdo chtěl namítat, že údržba silnic se platí ze silniční daně, tak těch cca 5 mld. Kč, které se vyberou, je na údržbu silnic opravdu dost málo. Takže spíš se jedná o další akci na podporu několika soukromých dopravců.

4 3
možnosti
PK

P77a92v12e87l 47K29u31r20a49l

29. 7. 2013 13:49

No když si započtete spotřební daň a DPH z paliv, mýtné na dálnicích (to mimochodem autobusy platit musí) tak množství vybraných peněz celkem naroste.

4 1
možnosti
FS

Nahradit vlaky autobusovou dopravou rentabilní není. A pokud cestující cestuje s větším spoluzavazadlem, které v rychlíku může pohodlně umístit ve voze

s " úschovou během přepravy "... tak jsou všechny autobusy na prd, poněvadž s tímto zavazadlem se do přeplněného autobusu vůbec nedostane. 

Mám dosti zkušeností v době výluk vlakových spojů s tzv. " náhradní autobusovou dopravou ", která je v těchto případech zcela nepoužitelná !!

Preferuji proto všechny vlaky před BUS spoji.

6 4
možnosti
JK

Busy mají pod podlahou zavazadlový prostor. Do něj se dá složit brašna s hokejovou výstrojí. Teda pokud ČD objednají pro ND patřičný autobus

3 1
možnosti
MP

Nerozumím tomu, jak firma, která pobírá dotace od státu, může sponzorovat televizní přenos tenisového utkání ...

6 1
možnosti
ŠM

Co dnešní prosťáček nevidí v TV o tom neví že existuje, to je jednoduché. Každá velká firma dává desítky % do marketingu.

0 2
možnosti
VN

Aby se vyplatila nákladní železniční doprava , musel by pro to také někdo něco z vrcholných míst udělat ... realita je však taková , že kapacita tratí je zaplněná nesmyslnými poloprázdnými osobními vlaky a každý stát má jiné byrokratické podmínky pro vstup na DC , že je hodně problematické jim vyhovět. A když máte výluku jedné traťové koleje a Váš nákladní vlak je díky tomu odstaven 12 hodin někde v polích... to se to potom těžko převádí náklad na koleje

2 0
možnosti
VN

Toto mělo být umístěno pod příspěvek pana Merta

0 0
možnosti
DP

A díky těmto nesmyslným dotacím mohou České dráhy vyzobávat rozinky na lukrativních tratích typu Praha - Ostrava :-P

0 2
možnosti

Uvidíme, co bude levnější až dojde ropa nebo až uražení mohamedáni zavřou kohouty.

1 0
možnosti
PM

P56e60t35r 35M38o44o61s

29. 7. 2013 11:29

Co se týče ropy, zajímavé čtení zde: http://www.osel.cz/index.php?clanek=6903

0 0
možnosti
ŠM

Vlak je vlak! Pokud někam jedu a je to jen trochu možné tak jedu vlakem. Kolikrát je to i lepší jak autem. Kdyby se u nás do drah investovávalo víc a mohly ty mašiny jezdit aspoň tolik co dovedou bylo by to nejlepší spojení vůbec.

Hlavně nákladní doprava by se dle mého názoru měla přesunout zpět na koleje. Nevím jak se to praktikuje dnes ale do každé staré fabriky vedly koleje kde se přímo z "linky" vše naházelo na vlak. Dnes se postaví fabrika uprostřed pole a objedná se 50 kamionů.

4 1
možnosti
TK

je to proto, že těch 50 kamionu je pořád levnější, než tam tahat koleje, a udržovat je .. a pak si platit obsluhu vlečky... nemluvě o tom, že tím kamionem je to na druhým konci evropy jednou , dvakrát tak rychle, než vlakem.

0 1
možnosti
PM

P86e62t19r 75M15o67o30s

29. 7. 2013 11:00

Ať klidně tyto spoje zruší! Kdo chce cestovat z Prahy do ČB vlakem, na 99,9% zvolí cestu přes Benešov, Tábor a Veselí nad Lužnicí. Je to celé v elektrice (4. koridor) a po rekonstrukci, která v současnosti probíhá, bude vlak po většině trasy jezdit 160 km/h, takže se čas mezi PH a ČB zkrátí na 90 minut. Dnes je to 160 minut a přes Písek 182 minut. Jenom šílenec, nebo šotouš by jel celou trasu přes Písek smradlavým dieselem.Rv

1 2
možnosti
TK

Milej zlatej Péto .. tyhle vlaky nejsou určeny na to, aby vozily lidi z Prahy do Budějovic.. je to jen rameno, které obslouží města jako Praha - Beroun, a další podobné páry po cestě. Ono to totiž vyjde levněji, než kdyby jezdily rychlíky z prahy do Berouna, další z Berouna do písku a další z písku do budějic.

6 1
možnosti
BP

B81e39n 97P30a20v62k22a

29. 7. 2013 10:44

4 miliardy... hmmm... Je to moc nebo málo?

1 0
možnosti