- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Překvapuje mě, že je tu tolik nenávistných názorů( nemusíte ČEZ milovat a ani já ho nemusím ale), myšlenka je to veskrze zajímavá. Mimochodem klasická auta začínala podobně... jen nenávistné a pohravé poznámky měli tehdejší vozkové...
1, provoz ve městech - dojez kolem 100 km je naprosto v pohodě a vyhovuje. Kdo najde víc na jednu cestu? V práci stojící auto...můžeš nabíjet 8 hodin...
2, Emise ve městech s tímto autem výrazně poklesnou - elektrárny, pokud budou atomové mají emise také 0,0001(Černobyl byl jede a strašít jím budou ještě dalších 100 let - že to byla lidská chyba a ne techniky jim vůbec nevadí) a i když je likvidace baterií energeticky nákladná, pracoviště budou (musí být již dnes) zabezpečená, několikanásobná filtrace takže nebezpečí minimální..jen to nesmí děla jouda z garáže. To je celé.
3, Ceny baterií budou klesat (díky nárustu poptávky na trhu) a díky tomu bude i jejich provedení a tech. úroveň stoupat...
Podle mě je to jen otázka vývoje. Taková evoluce ale v autech.
jak dlouho muzu jezdit s 500 nabijecimi cykly.. muj zcela tupy odhad - nabijet se musi denne, cili 365x2 cyklu vydrzi presne 2 roky a po dvou letech kupuji novou baterku za 50 tacu. Milej krasnej a todle jsou extra naklady na provoz elektromobilu ve vysi 2100 korun kazdy mesic....dekuji, elektromobil stale porad jeste nechci, ackoli na nej (nebo neco podobneho) cekam touzebne uz mnoha let.
co tady dela ten prispevek, umistoval jsem ho nekam uplne jinam. Muze za to idiot gates i s jeo podelanym IE
neuralgicka informace. Vesekere kraviny se porad v tisku opakuji - jakesi navigacni pristroje. Ale zatim jsem jeste nikde nikdy nevidel kalkulaci provoznich nakladu a to VCETNE ZAPOCTENI NAKLADU NA PROVOZ BATERIE (investice + udrzba + repasace + re-investice z titulu zivotnosti)
U moderných baterií žádná údržba není, ani se nedá otevřít. a může pracovat v jakékoliv poloze. Neobsahuje olovo nebo kyselinu. Repase není možná. Jak jsem psal o pár řádku níž, životnost se udává od 3 let do 10 let u levnějších typů a podle vybití, čím více vybití, tím se žívotnost zkracuje, v žádném případě se nesmí klesnout pod 80%, což odpovídá 2000 cyklům a životnosti při denním nabíjení 5 a půl roku. Prakticky se ani hlouběji baterii nepodaří vybít, elektronika v tomto případě vypíná pohon pro motor. Cena ze zásuvky mi vychází na 20 haléřů na jeden kilometr + náklady za baterie, což záleží podle typu a ceně baterií, přibližně u lepších baterií 1,20 na kilometr. Zas nemusím platit emise, povinné ručení stojí 500 ročně! a údržba elektromobilu je minimální (nenapadá mě nic), takže ve výsledku dost ušetřím oproti jiným motorům. Podle mě je elektromobil velmi dobrý nápad až v dnešní době, díky kvalitním baterkám. Jinak na trakci se dříve jezdilo i předtím.
Patrne byla myslena 230voltova zasuvka, jistena klasicka 16A jisticem. Takova prenese za pul hodiny nanejvys presne 1,84 kWh. Jestli je toto 80% kapacita, pak je 100% 2,3 kWh. Pro predstavu: 2,3kWh je energie obsazena v 246ml benzinu. Clovek s IQ od 80 nahoru si pak jiste udela predstavu o pravdivosti tvrzeni: "podle výrobce na jedno nabití ujedou až 130 kilometrů".
Zajímavé čtení, přesto mám pár postřehů z mého elektromobilu. Platím menší povinné ručení, emise nemám. Když sundám z proudového pedálu nohu, tak začne rekuperace a u jiných motorů se nestane nic, ušetřím i za brzdy, rekuperace dobře brzdí. Když srovnám účinnost motoru, tak jasně zvítězí elektromotor 92% oproti benzínu 20%, také nemusím hledat kroutící moment, začíná od nízkých otáček a končí na maximálních otáček a je stejný. Nejvíc se mi líbí, jak je vše jednoduše udělané, elektromotor nepotřebuje spousty blbostí okolo jako má benzín nebo nafta. Žádné opravy nejsou potřeba a životnost je daleko vyšší a spolehlivější. Jen si spočítejte kolik motorového oleje musíte vyměnit za celou dobu životnosti auta, týká se i převodového oleje a fridexu, co elektrické auto nemá. Žádný rozdělovač, alternátor, chladič, svíčky a pod. Tyhle věci odchází a musejí se vyrábět, což zrovna není ekologické, včetně olejů. Trochu se zamyslete, než vypustíte takové blbosti o elektromobilech.
Jak dlouho vam vydrzi baterie a kolik stoji nova?
Já myslím, že nejpodstatnějsí na celém projektu bude vymyslet způsob zdanění. Dnes jsou cca 1/2 nákladů na provoz daně, které si stát bere prostřednictvím zdanění PHM. Když by každý jezdil na noční proud ze zásuvky v garáži, kam by přišel. Proto musí ČEZ primárně vyvinout - vylobovat, aby to nešlo, proto zvláštní sazby - aby je stát mohl patřičně osolit.
Spotřební daň se samozřejmě bude platit. Jednou do roka bude muset auto do servisu, kde mu bude udělán odečet proudu a budou zkontrolovány plomby.
vsak ty prvni nabijeci stanice buduje hlavne pro sebe:-) a jeste se tim dovede chlubit...jo, holt my blby jim na to skocime...krom toho to buduje z neumerne vysokych cen za elektrinu, v pomeru k platu....
Komunita kolem pana Vegra vybudovala již dnes solidní síť dobíjecích stanic po skoro celé republice - zcela neziskově, prostě jen lidé dají k dispozici svou zásuvku a cenu elektřiny nastaví podle svých možností.
Výhodou je, že elektropumpu může udělat každý - tj. monopol čezu by mohl občanskou síť zlikvidovat jedině nižšími cenami - a to by snad nikomu ani nevadilo.
Každopádně přístup ČEZ - tj. hledání komplexního řešení, tj. včetně jednotné tarfikace a jedné faktury pro auto je dobrá věc a rozhodně ji nelze kritizovat. Elektroauta prostě potřebují trochu jiná řešení, než je benzinová infrastruktura a je potřeba se tomu přizpůsobit.
Koneckonců, před 120 lety se benzín prodával jen v lékárnách a přesto se auta rozšířila do celého světa.
proboha to dopadne "nezavislou" komisi pak bude rozhodnuto, ze elektroauta budou cerpat "vyhodnou" elektrinu z FV elektraren s patricnou prirazkou...a kW vyjde na 20,- kc
Bohužel zase jednou byla ekoteroristická lobby úspěšná. Že se toho chytá ČEZ, který na této zcela neekologické a nepraktické zhovadilosti může jedině vydělat, to se zas není co divit.. Zapláčeme ale všichni..
Jo jo, ze tuto kravinu podporuje CEZ je celkom logicke. Ale s ekologiou to nema nic spolocne.