Boj o zákazníky srazil ceny nových automobilů o desítky tisíc.

Boj o zákazníky srazil ceny nových automobilů o desítky tisíc. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Automobilky zlevňují. Za stejné peníze lepší auto

  • 243
Za stejné peníze dostávají čeští řidiči stále více muziky. Mezi automobilkami totiž vrcholí boj o jarní zákazníky -­ snaží se je nalákat na slevy, které vypisují i na nové modely.

Z meziročního srovnání sice nevyplývá, že by se auta celkově prodávala za méně peněz, nákupy však jsou výhodnější. Výrobci totiž za stejnou cenu dávají lepší výbavu či motor. Bojuje se hlavně v nižší a střední třídě, tedy v cenách do 350 tisíc korun, kde se už například přestalo připlácet za klimatizaci. Ta dříve stála kolem třiceti tisíc korun.

Jak se orientovat v ceníku. Tipy na nejvýhodnější nákup autaČtěte v pátek 4. 5.

MF DNES v počítači
MF DNES pro iPad a iPhone

"Ceny nových aut jsou nízké, což však neznamená, že některé konkrétní značky nebo modely nemají ještě prostor zlevňovat," říká Jan Linhart, partner poradenské společnosti KPMG. Podle něj hodně záleží na tom, zda se daná značka snaží zvýšit svůj podíl na trhu (pak zlevňuje), nebo zda naopak preferuje udržení marží i­ s ­rizikem poklesu prodejů.

Prodeje aut oficiálně mírně rostou, část z nich však obratem mizí v­ cizině.

"Ceníky už vlastně dnes neplatí. Každý nový vůz dostane automaticky slevu a výrobce s tím také dopředu počítá. Lidé si totiž už navykli kupovat jen v akcích," myslí si Jiří Šochman ze serveru Automodul.cz, který se specializuje na prodej výhodně nabízených aut.

Například Ford Focus tak má v ­ceníku napsány slevy až sto tisíc korun, 55 tisíc korun je plošná sleva na kombi Renault Mégane, Opel dal u merivy slevu téměř osmdesát tisíc. Bonusy v řádu desítek tisíc operují všechny významné značky na trhu.

,