- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Že Evropské automobilky zaspaly je jedna strana mince. Ta druhá je, že si to začínají uvědomovat. Takže je vlastně všechno v pořádku. Nějaký čas ještě mají, aby jim konkurence úplně neujela.
Nelíbí se mi všechny ty zákazy a přehnaneé regulace. Když jsme volili kapitalismus, měl jsem na mysli tržní ekonomiku, kdy nabíku a poptávku tvoří trh a není centrálně vynucována vládami či dokonce nadnárodními spolky typu EU. Louče a petrolejky také nikdo nezakázal, lidé přešli na svícení elektřinou sami, neboť to pro ně bylo výhodné.
Před pár desítkami let se řešily problémy jedovatých výfukových zplodin, olova v ovoci u silnic atd... Ano, s nárůstem automobilové dopravy to byl problém, který bylo třeba řešit. Ale nyní v éře katalyzátorů a bezolovnatého benzínu se uměle démonizuje CO2, které je normálním produktem mnoha přírodních procesů. A mimochodem rovněž "potravou" rostlin, které ho fotosyntézou přeměňují na kyslík. Nebylo by tedy lepší vysázet více zeleně, než útočit na spalovací motory? Navíc když se pak probudí k životu nějaký vulkán, dokáže vyprodukovat mnohořádově více CO2, než nějaká auta.. Příroda si poradí a klima v dlouhodobém horizontu nikdy nebylo neměnné...
Celý problém elektromobility je, že nevzniká na základě poptávky trhu. Beru, že každá nová věc potřebuje při startu nějakou podporu. Ale podporu a ne zakazování konkurence. A pokud podnikatelé a firmy (rozhodující segment odběratelů aut) potřebují auta, která jezdí denně 12h, 5dní v týdnu, tak místo jednoho, na pořízení zatím levnějšího spalováka budou muset koupit 2, spíše 3 elektroverky. A k tomu si nesmí vymýšlet dlouhé jízdy.
A pokud jde o emise, dnes se ví, že celkové emise vč. výroby a likvidace jsou u spalováka i elektra plus minus srovnatelné. A největší problém pro znečištění životního prostředí nejsou auta, ale množství lidí na planetě. Ale to nikdo řešit nechce.
Je jasné, že na elektromobil nebude stačit ani ta "střední vrstva", s ubývajícími zdroji jejich pořizovací cena ještě víc poroste, levnou elektřinu už také mít nebudeme. Ale hlavně že EU mocipání rozhodli jít "proti všem". Zbytku světa je to tak celkem šumafuk.
Kdy prosím přejde kompletní EU parlament a vláda na elektro? Samozřejmě včetně komického stěhování každý měsíc. Cesty domů to je snad jasné. Tošenovský se chlubí, že to dává za 4 hodiny od dveří ke dveřím. Jsem zvědav jak to dá elektroautem.
Je to jak za komančů, strana a vláda rozhodla bez ohledu na to co to provede ...
Je to celý nesmysl. Noc se tím nevyřeší. Stačí pár výbuchů na Ukrajině, jedna sopka a 5 let šetření CO2, nebo o co jim vlastně jede, je v čudu. Prostě blbost. Jsou daleko důležitější věci, které by se daly dělat, aby se skutečně šetřilo životní prostředí.
Jejda, sny se srazily s realitou. Něco jako srážka dvou galaxií, ani jedna z toho nevyleze dobře.
Je někde vyžadováno aby byly auta na elektropohon a navíc s obřími baterkami?
Elektromotory jsou zde více než 150 roků, ale baterie 10
Tak to je blbost. Protože první automobil byl na baterku. Což není pro baterie nic lichotivého.