Diskuze

Baterie elektroaut jsou větší problém než zákaz motorů, říká manažer VW

Dohoda Evropské unie o postupném ukončování výroby vozů se spalovacím motorem v příštích dvanácti letech je problematická, ale ještě větším problémem bude výroba dostatečného množství baterií pro elektromobily, které mají vozy se spalovacím motorem nahradit, prohlásil finanční ředitel německé automobilky Volkswagen Arno Antlitz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

Že Evropské automobilky zaspaly je jedna strana mince. Ta druhá je, že si to začínají uvědomovat. Takže je vlastně všechno v pořádku. Nějaký čas ještě mají, aby jim konkurence úplně neujela.

0 0
možnosti
JK

Nelíbí se mi všechny ty zákazy a přehnaneé regulace. Když jsme volili kapitalismus, měl jsem na mysli tržní ekonomiku, kdy nabíku a poptávku tvoří trh a není centrálně vynucována vládami či dokonce nadnárodními spolky typu EU. Louče a petrolejky také nikdo nezakázal, lidé přešli na svícení elektřinou sami, neboť to pro ně bylo výhodné.

Před pár desítkami let se řešily problémy jedovatých výfukových zplodin, olova v ovoci u silnic atd... Ano, s nárůstem automobilové dopravy to byl problém, který bylo třeba řešit. Ale nyní v éře katalyzátorů a bezolovnatého benzínu se uměle démonizuje CO2, které je normálním produktem mnoha přírodních procesů. A mimochodem rovněž "potravou" rostlin, které ho fotosyntézou přeměňují na kyslík. Nebylo by tedy lepší vysázet více zeleně, než útočit na spalovací motory? Navíc když se pak probudí k životu nějaký vulkán, dokáže vyprodukovat mnohořádově více CO2, než nějaká auta.. Příroda si poradí a klima v dlouhodobém horizontu nikdy nebylo neměnné...

0 0
možnosti
JH

Celý problém elektromobility je, že nevzniká na základě poptávky trhu. Beru, že každá nová věc potřebuje při startu nějakou podporu. Ale podporu a ne zakazování konkurence. A pokud podnikatelé a firmy (rozhodující segment odběratelů aut) potřebují auta, která jezdí denně 12h, 5dní v týdnu, tak místo jednoho, na pořízení zatím levnějšího spalováka budou muset koupit 2, spíše 3 elektroverky. A k tomu si nesmí vymýšlet dlouhé jízdy.

A pokud jde o emise, dnes se ví, že celkové emise vč. výroby a likvidace jsou u spalováka i elektra plus minus srovnatelné. A největší problém pro znečištění životního prostředí nejsou auta, ale množství lidí na planetě. Ale to nikdo řešit nechce.

0 0
možnosti
JK

J16a79n 39K66u58d23e58r26a

6. 7. 2022 12:18

Je jasné, že na elektromobil nebude stačit ani ta "střední vrstva", s ubývajícími zdroji jejich pořizovací cena ještě víc poroste, levnou elektřinu už také mít nebudeme. Ale hlavně že EU mocipání rozhodli jít "proti všem". Zbytku světa je to tak celkem šumafuk.

0 1
možnosti
MP

Kdy prosím přejde kompletní EU parlament a vláda na elektro? Samozřejmě včetně komického stěhování každý měsíc. Cesty domů to je snad jasné. Tošenovský se chlubí, že to dává za 4 hodiny od dveří ke dveřím. Jsem zvědav jak to dá elektroautem.

0 0
možnosti
Foto

Je to jak za komančů, strana a vláda rozhodla bez ohledu na to co to provede ...

13 1
možnosti
KM

K34a42r20e87l 85M29a53z17a41č

30. 6. 2022 22:10

Je to celý nesmysl. Noc se tím nevyřeší. Stačí pár výbuchů na Ukrajině, jedna sopka a 5 let šetření CO2, nebo o co jim vlastně jede, je v čudu. Prostě blbost. Jsou daleko důležitější věci, které by se daly dělat, aby se skutečně šetřilo životní prostředí.

10 0
možnosti
Foto

Jejda, sny se srazily s realitou. Něco jako srážka dvou galaxií, ani jedna z toho nevyleze dobře.

5 0
možnosti
JH

Je někde vyžadováno aby byly auta na elektropohon a navíc s obřími baterkami?

0 0
možnosti
Foto

Jo. Mají snad mít troleje?

2 0
možnosti
FE

Elektromotory jsou zde více než 150 roků, ale baterie 10

0 3
možnosti
Foto

Tak to je blbost. Protože první automobil byl na baterku. Což není pro baterie nic lichotivého.

4 0
možnosti